ماسال از بن‌بست خارج می‌شود/احداث کارخانه تولید قارچ بزرگ با هزینه ۵ میلیارد تومانی

فرماندار ماسال گفت: خروج شهرستان ماسال از بن‌بست دغدغه مهمی بوده و برای این منظور راهی از مسیر تقاطع غیرهمسطح کلیدبر صومعه‌سرا تعریف شده‌است.

ماسال از بن‌بست خارج می‌شود/احداث کارخانه تولید قارچ بزرگ با هزینه ۵ میلیارد تومانی

به گزارش ۸دی، محمود قاسم‌نژاد با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۰۸ آبادی ساکن و غیرساکن، دو بخش مرکزی و شاندرمن و چهار دهستان است، اظهار کرد: ماسال از سه ناحیه جلگه، کوهپایه و کوهستانی تشکیل شده‌است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه شهرستان باید به تمام جوانب و زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و گردشگری آن توجه شود، افزود: پیگیری زیرساخت‌ها در امر توسعه شهرستان تاثیرگذار است.

فرماندار ماسال توجه به راه‌های روستایی این شهرستان را امری مهم دانست و تصریح کرد: در حوزه روستایی اقدام‌هایی صورت‌گرفته که می‌تواند در جذب گردشگر تاثیرگذار باشد.

وی میانگین آسفالت راه روستایی در ماسال را ۵۲.۵ درصد عنوان کرد و یادآور شد: ارتقای کیفیت راه‌های روستایی از دیگر اقدام‌ها بوده و در تلاش هستیم تا ۴۲.۵ درصد آسفالت باقی‌مانده را به نقطه مطلوب برسانیم.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه در یک‌سال و نیم گذشته قیر رایگان در اختیار شهرستان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برای تسهیل در آسفالت دولت قیر رایگان در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برای کمک به بهسازی محیط و آسفالت راه‌های شهری و روستایی چندین هزار تن قیر رایگان به امور شهری و حوزه روستایی اختصاص یافته که این روند همچنان ادامه دارد.

فرماندار ماسال با تصریح بر اینکه سال گذشته ۱۰ کیلومتر از جاده‌های ییلاقی ماسال آسفالت شده‌بود، یادآور شد: این مقدار آسفالت در جاده‌های ییلاقی رقم بزرگی است.

وی گفت: آسفالت ۶ کیلومتر تا روستای مشهد میرزا باقی‌مانده که امیدواریم امسال اعتبار آن را بگیریم و مسیر مشهد میرزا که محل شهادت میرزا کوچک است را آسفالت کنیم.

قاسم‌نژاد فعال شدن بحث شهرک صنعتی را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی ماسال سال‌ها به دلیل مسایل و مشکلات مالی نیمه‌تعطیل بودند که مشکلات در حال برطرف‌شدن است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولید پلیمر و گرانول دستگاه‌هایی را از ایتالیا وارد ایران کرده‌است، خاطرنشان کرد: این واحد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول از احداث کارخانه تولید قارچ بزرگ با هزینه ۵ میلیارد تومانی در شهرک صنعتی ماسال خبر داد و یادآور شد: این کارخانه دارای یکسری نواقص برای تکمیل کار است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه کارخانه مذکور در منطقه وجود دارد، خاطر نشان کرد: مواد کارخانه سهل‌الوصول است اما باید تسهیلات مورد نیاز برای آن فراهم شود و راه‌اندازی این کارخانه برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند ضمن اینکه بخشی از این واحد در حال فعالیت است.

قاسم‌نژاد ساخت هتل را از جمله اقدام‌ها در ماسال بیان کرد و گفت: در هفته دولت امسال یک هتل بسیار خوب با امکانات و تجهیزات عالی به بهره‌برداری رسیده که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی از ساخت هتل در شاندرمن ماسال خبر داد و افزود: این هتل اکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار ماسال افتتاح پنج واحد مرغداری را از دیگر اقدام‌ها در این شهرستان ذکر کرد و گفت: در بخش گازرسانی نیز دولت بسیار خوب عمل کرده و ۲۶ روستای ماسال در طرح گازرسانی از محل بند (ق) قانون بودجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال مالی ۹۴ عملیات گازرسانی تعداد حدود ۱۸ روستا به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۷ روستا در بخش شاندرمن و بقیه در بخش مرکزی است.

قاسم‌نژاد راه اصلی ماسال را یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این شهرستان دانست و متذکر شد: پیگیر هستیم که این شهر از بن‌بست خارج شود و برای این منظور راهی از مسیر تقاطع غیرهمسطح کلیدبر صومعه‌سرا تعریف و حدود ۲.۵ کیلومتر آن از دوسال پیش آغاز  شده‌است.

وی تملک زمین، اعتبار و مسایل اجرایی جاده مذکور را از مشکلات دانست و یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد کارهای جاده مذکور انجام شده و پیگیر هستیم که ادامه آن تا شهر ماسال و از طرف شاندرمن به پونل وصل شود که این امر می‌تواند آثار اقتصادی بسیار خوبی داشته‌باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه