سرمایه گذاری ۷۰میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر انزلی

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان از انعقاد قرارداد پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های ساخت سیلو، انبار و مخازن روغن خوراکی به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد تومان خبر داد.

سرمایه گذاری ۷۰میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر انزلی

به گزارش ۸دی، مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان از انعقاد قرارداد پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های ساخت سیلو، انبار و مخازن روغن خوراکی به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد تومان خبر داد.
سید علی نعیمی با بیان اینکه ترانزیت سوخت از طریق بندر انزلی افزایش قابل توجهی یافته است ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ترانزیت سوخت از طریق بندر انزلی از ابتدای سال جاری تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پنج برابر شده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان، تصریح کرد: بخش اعظم ترانزیت سوخت از بندر انزلی به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و عراق انجام می شود.
این مقام مسئول در استان گیلان خاطرنشان کرد : همچنین با توجه به نیاز کشور به غلات، ترانزیت غلات از بندر انزلی به جنوب کشور در حال افزایش است که انتظار می رود این روند رو به رشد ترانزیت همچنان ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: افزایش ترانزیت از طریق بندر انزلی، افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این بندر را نیز به همراه داشته است.
نعیمی اظهار داشت: هم اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی رغبت بیشتری برای احداث زیرساختهای تجاری در بنادر استان به ویژه بندر انزلی دارند و تعداد زیادی از آنها برای عقد قراردادهای سرمایه گذاری به اداره بنادر و دریانوردی استان مراجعه کرده اند.
وی تاکید کرد: پس از مراجعه سرمایه گذاران به این اداره کل و ارائه طرح سرمایه گذاری از سوی آنها، طرح ارائه شده با همکاری کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی بررسی می شود و پس از تصویب نهایی قرارداد با سرمایه گذار جهت اجرایی شدن پروژه به امضا می رسد.
وی افزود: تاکنون در بندر انزلی قراداد احداث یک باب سیلوی ۴۵ هزار تنی با سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضا رسیده است که با بهره برداری از این سیلوی غلات ظرفیت تخلیه و بارگیری این محصول در بندر انزلی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: پیش بینی می شود حداکثر در دو سال آینده شاهد بهره برداری از این سیلوی غلات باشیم.
وی خاطرنشان کرد : افزایش سیلوهای غلات در محوطه بندر انزلی می تواند زمینه های افزایش صادرات و واردات این محصولات را افزایش دهد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: همچنین قرارداد احداث مخازن روغن خوراکی به حجم ۱۰ هزار تنی نیز به امضا رسیده است.
این مقام مسئول در استان گیلان همچنین در ادامه از احداث پنج انبار تخصصی در محوطه بندر انزلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: به منظور ساخت این بنادر قرادادهای نهایی شده با سرمایه گذاران به ثبت رسیده است.
وی یادآور شد: این هشت قرارداده منعقد شده با سرمایه گذاران بخش خصوصی بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه را در بر خواهد داشت.
نعیمی تاکید کرد: امیدواریم این افزایش حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساختهای تجاری و حمل و نقل دریایی که به وجود آمده در سال های آینده زمینه های توسعه حمل و نقل ترکیبی را در بنادر کشور، خاصه بنادر شمال فراهم کند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد : فعالیت های بندر در بندر انزلی روز به روز در حال گسترش است و انتظار می رود این بندر به عنوان مهمترین بندر شمالی کشور هر چه سریعتر به جایگاه واقعی خود در امر صادرات و واردات کالا برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه