از دوازده شرکت تولیدی صادر کننده منطقه آزاد انزلی تجلیل گردید

مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی صادر کننده در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

از دوازده شرکت تولیدی صادر کننده منطقه آزاد انزلی تجلیل گردید

به گزارش ۸دی، مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی صادر کننده در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.این مراسم با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، معاونین و مدیران این سازمان ، جمعی از مدیران استانی و مدیران ارشد بانک های استان و همچنین مدیران شرکت های صنعتی و تولیدی فعال در منطقه با هدف تشویق توسعه صادرات غیر نفتی ، زمینه‌ای برای گفت‌ وگوی رودررو و فرصتی برای تجلیل و قدردانی از فعالین عرصه تولید صادرات گرا برگزار شد.

در اولین مراسم تجلیل از واحدهای صادر کننده منطقه آزاد انزلی 1
رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم ضمن ارج نهادن به تلاش های صنعتگران و واحد های صنعتی منطقه که در کار صادرات اهتمام می‌ورزند و با عرضه ماحصل تلاش خود به بازارهای جهانی سهم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه رقابت های اقتصادی افزایش می‌دهند ، توسعه صادرات منطقه را از اولویت ها و برنامه های راهبردی سازمان متبوع خود برشمرد و با اشاره به دشواری های تولید و صادرات ، اظهار کرد : همه ما برای افزایش تولید و صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی، موظف به حمایت از حوزه صادرات هستیم.
وی با اشاره به این که بخشی از موانع صادرات متاثر از تحریم و عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات است ، تصریح کرد: با رفع تحریم ها و ورود شرکت های خارجی به این عرصه ،  فضا رقابتی تر شده و مشکلات مربوط به تامین منابع مالی پروژه ها و سرمایه در گردش و موانع انتقال ارز نیز از بین می رود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، عدم ارتباط بین رایزنان بازرگانی سفارت خانه ها و فعالان اقتصادی را یکی دیگر از نواقص موجود بر سر راه صادرات عنوان و تاکید کرد : روز صادرات در منطقه آزاد انزلی را می‌بایست فرصت ارزشمندی تلقی کرد که مباحث مربوط به صادرات بار دیگر مورد توجه مسؤولان و دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.
وی در ادامه از تدوین بسته مشوق های صادراتی منطقه با اخذ نظر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با اجرای کامل این بسته شاهد توسعه و افزایش هر چه بیشتر صادرات در منطقه باشیم.
رضا مسرور در خاتمه با اشاره به رشد ۳۵۰ درصدی صادرات از منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ابراز امیدواری کرد با حذف موانع موجود و تعیین مشوق های موثر ، حمایت و همدلی همه دستگاه ها و اصلاح قوانین ، شاهد رشد هرچه بیشتر صادرات باشیم.

در پایان این مراسم از دوازده واحد تولیدی صادر کننده نمونه شامل گروه تولیدی سرزمین شاد ، گروه تولیدی خزر مرینوس ، گیو پلاستیک ، تولیدی گلمر خزر ، دامون فرآور ، ایرانیان وارم گروه ، غزل الکترونیک ، صدرا پلاستیک شمال ، آذر لیما ، رادین فرآور ، پامچال آسیا و  مهندسین رعد نیرو با اهدا لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه