پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها نیازمند تجدید نظر است

استاندار گیلان از ورود گروه سرمایه‌گذاری برای انجام سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو هفته آینده در این استان خبر داد.

پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها نیازمند تجدید نظر است

به گزارش ۸دی نیوز، محمدعلی نحفی در جمع شهرداران گیلان با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری‌های استان اظهار کرد: شهرداران باید در جذب سرمایه‌گذاران در طرح‌های شهری تلاش کنند.

وی از ورود گروه سرمایه‌گذاری به گیلان برای انجام سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و افزود: گروه مذکور طی دو هفته آینده وارد گیلان می‌شود.

نجفی با بیان اینکه وضعیت احداث تله‌کابین لنگرود ناتمام مانده بود، تصریح کرد: مشکل تله‌کابین مذکور برطرف و تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

استاندار گیلان خواستار استفاده از اعتبارات عمرانی دولتی برای اجرای زیرساخت‌های شهری شد و بیان کرد: دولت به دلیل درآمد پایین مردم باید در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری بیشتر ورود کند اما اعتبارات دولتی محدود است.

وی بر استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری تاکید کرد و گفت: به‌دنبال ورود سرمایه‌گذار به گیلان هستیم نه اینکه افرادی سرمایه‌ها را از استان خارج کنند.

نجفی با اشاره به پایین بودن حقوق کارکنان شهرداری‌ها، یادآور شد: پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها نیازمند تجدید نظر است.

استاندار گیلان به وضعیت آب شرب روستایی در استان اشاره کرد و افزود: ۱۲ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم و دو درصد از عقب‌ماندگی آب شرب روستایی در حال جبران است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مشکلات فاینانس اجرای پروژه مذکور هنوز با کشور چین برطرف نشده و دارای ابهام است.

نجفی پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت را دارای توجیه اقتصادی قوی دانست و بیان کرد: بهترین مسیر وصل شدن به شرق و غرب و شمال و جنوب مسیر نوستراگ راه‌آهن قزوین ـ رشت است.

استاندار گیلان از نهایی شدن اجرای ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین خبر داد و تصریح کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ متر از مسیر مذکور در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر نوروز امسال وارد گیلان شدند، گفت: مسافران مدت هشت تا ۱۲ ساعت در ترافیک آزادراه قزوین ـ رشت معطل شدند.

نجفی به چهاربانده شدن مسیر رودبار ـ لوشان اشاره کرد و یادآور شد: آزادراه رشت ـ قزوین نباید قبل از تکمیل شدن افتتاح می‌شد.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت سد منجیل، اظهار کرد: سد مذکور پاسخگوی تامین آب ۱۶۰ هزار هکتار اراضی پایین‌دست نیست و ظرفیت آن از ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

وی بر پرهیز از مدیریت‌های انفرادی در مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: مدیریت شهری نیازمند مدیران پاک‌دست و امین است.

نجفی خواستار تقویت مدیریت حوزه شهری شد و خاطرنشان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌ها با استفاده از بخش خصوصی حائز اهمیت است و نباید متکی به اعتبارات دولتی باشیم.

*حق‌الارض شهرداری‌ها پرداخت شود

شهردار تالش نیز در جلسه مذکور گفت: اگر شهرداری‌ها از پشتیبانی قوانین برخوردار باشند، می‌توانند درآمد مناسبی را ایجاد کنند.

جعفر نخستین خواستار پرداخت حق‌الارض دستگاه‌های مختلف به شهرداری‌ها شد و افزود: اگر قانون مذکور اجرایی شود بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه تبلیغاتی دستگاه‌های مختلف توسط شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌ها هزینه تبلیغاتی خود را باید از طریق دیگری تامین کنند.

نخستین تالش را دارای معضل ترافیکی دانست و بیان کرد: طرح جامع شهر تالش مدت شش سال در حال بررسی است.

فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه