مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از پروژه محور سیاهکل به بازکیاگوراب بازدید کرد+گزارش تصویری

خاوری در رابطه با اهمیت پروژه سیاهکل – بازکیاگوراب، گفت: این پروژه به این دلیل اینکه به محور سیاهکل – سراوان متصل می شود و رینگ شرقی را برای رشت ایجاد می کند، دارای اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از پروژه محور سیاهکل به بازکیاگوراب بازدید کرد+گزارش تصویری

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از درسیاهکل، اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان با حضور خبرنگاران، از پروژه های راه شهرستان سیاهکل سرکشی کرد.

لازم به ذکر است که تصاویر این گزارش مربوط به محور سیاهکل به بازکیاگوراب و ساخت پل چفل می باشد.

dar_siahkal-122

شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جریان بازدید از پروژه های این اداره کل در شهرستان سیاهکل، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۵۳ کیلومتر آزاد راه، ۳۸۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه های اصلی و فرعی و هشت هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی می باشد که سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر از راه های روستایی آن آسفالت است.

khavari-3

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در رابطه با بهسازی محور سیاهکل به دیلمان گفت: این محور به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین کارخانه سیمان دیلمان تخریب شده است و هم اکنون با یک روش نوین در حال ترمیم آن هستیم.

خاوری با بیان اینکه پروژه چهارخطه سیاهکل به بازکیاگوراب به طول ۱۵ کیلومتر در حال ساخت است، تصریح کرد: فاز اول این پروژه در قالب تقاطع غیر همسطح بازکیاگوراب می باشد که هم اکنون کارهای نهایی آن در حال انجام است.

dar_siahkal-113

وی افزود: ادامه این پروژه چهارخطه به طول یک و نیم کیلومتر و با هزینه ۹۵ میلیارد ریال در حال ساخت است و یک دستگاه پل سه دهانه در روستای چفل نیز در این قطعه قرار دارد.

این مسئول در رابطه با اهمیت پروژه سیاهکل – بازکیاگوراب، عنوان کرد:  این پروژه به این دلیل اینکه به محور سیاهکل – سراوان متصل می شود و رینگ شرقی را برای رشت ایجاد می کند، دارای اهمیت است.

خاوری خاطرنشان کرد: همزمان با این پروژه، چهار پروژه چهارخطه دیگر نیز در نقاط مختلف استان آغاز شده است که پروژه فومن – سراوان به طول ۵ کیلومتر، رضوانشهر – انزلی به طول ۳ کیلومتر و فاز اول ملاسرا – شفت به طول ۳ کیلومتر از آن جمله می باشد.

dar_siahkal-53

وی بیان کرد: فاز اول پروژه چهارخطه شهرک صنعتی از محور رشت به امام زاده هاشم آغاز شده و تا دروازه اول، چهار هزار و ۳۰۰ متر آن انجام شده و هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم تا قبل از پایان سال به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در رابطه با محور چهارخطه رودبار – منجیل و مشکلات آن گفت: اگر این پروژه امسال به اتمام برسد، به طور قطع در تعطیلات عید نوروز مشکلات سال قبل را نخواهیم داشت. همچنین بهسازی محور منجیل – گیلوان نیز در حال انجام است.

خاوری در رابطه با فعالیت های انجام شده یک سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی گیلان ابراز کرد: این پروژه ها با رویکرد در مدیریت جدید استانداری و وزارتخانه راه و شهرسازی انجام شده است و امیدواریم با این تعامل، بتوانیم شاخص های عقب ماندگی گیلان را سامان بدهیم.

dar_siahkal-72

وی با اشاره بر اینکه از دهه فجر تا هفته دولت امسال یک هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور آسفالت شده است، افزود: در این مدت ۸۱ پروژه در بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی به طول ۱۵۸ کیلومتر و اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در گیلان انجام شد که بیست هزار و ۹۵۰ خانوار از این راه بهره مند شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۱۰ پروژه با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در هفته دولت سال ۹۲ تعداد پروژه هایی که مورد بهره برداری قرار گرفت ۷۶ عدد و در بخش آسفالت ۷۲ کیلومتر بود و در این هفته دولت این تعداد به ۱۱۰ پروژه و ۲۲۸ کیلومتر آسفالت رسیده است.

خاوری با بیان اینکه از در این مدت توانستیم شاخص آسفالت گیلان را از ۴۴ به ۴۶ درصد برسانیم، تصریح کرد: متأسفانه با شاخص کشور ۱۰ درصد فاصله داریم و اگر ما بتوانیم ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را آسفالت بکنیم، به شاخص کشوری خواهیم رسید.

وی در رابطه با تأکید بر رعایت حریم جاده توسط تمامی افراد، اظهار کرد: ما متعهد هستیم تجاوزاتی را که افراد مختلف از سنوات قبل به حریم جاده ها انجام داده اند که شامل ساخت و ساز، نصب تابلو و دکه ها می باشد را پاکسازی کنیم.

dar_siahkal-102

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام بدهیم و نیاز به احکام غذایی داریم که برخی آن اوقات با فاصله آن را به ما می دهند. البته فقط دادن احکام قضایی نیز مشکلی از ما حل نمی کند و نیروی انتظامی نیز می بایست به کمک ما بیاید.

خاوری در رابطه با نقاط حادثه خیز استان گفت: تا پایان سال گذشته ۱۱۴ نقطه حادثه خیز اعم از بزرگراهی، اصلی و تعدادی از نقاط راه های روستایی در گیلان شناخته شد. تا پایان سال ۹۲ حدود ۷۸ نقطه را اصلاح کرده ایم. امسال نیز برای رفع تمامی آن نقاط پیمانکار تعیین شده که امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته علی رغم اینکه ۷ درصد افزایش حجم سفر در گیلان داشتیم، اما با کاهش تلفات ۱۷/۵ درصدی روبرو بودیم و امیدواریم این روال امسال نیز تداوم داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۰۰ کیلومتر از راه های شریانی را آسفالت خواهیم کرد، ابراز کرد: تا کنون هشت پروژه روکش آسفالت راه های شریانی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و به طول ۵۲ کیلومتر آسفالت شده است.

dar_siahkal-114

خاوری تصریح کرد: در بخش بهسازی و روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی، شش پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و به طول بیست کیلومتر انجام شده است، ۹ پروژه احداث پل های ارتباطی که عمدتاً روستایی بوده است با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و یک پزشکی قانونی و یک بیمارستان با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال نیز ساخته شده است.

وی افزود: شرکت عمران و بهسازی که زیرشاخه وزارت راه و شهرسازی می باشد و در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی فعالیت می کند، یک مدرسه ۹ کلاسه و یک سالن ورزشی را با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد ریال ساخته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه