حاشیه نگاری خبرنگار 8دی از راهپیمایی روز قدس؛

ای نازنین کودک، گناهت چیست؟

ای نازنین، هیچکس جای تو نیست تا له شدن زیر چکمه های ستم را بفهمد، اشک هایت را خریدارم و پیام مظلومیت تو را به جهان خواهم رساند، من فریاد تو خواهم بود فریاد مظلومیتی که هرگز شنیده نشد. 

ای نازنین کودک، گناهت چیست؟

به گزارش ۸دی، ای نازنین کودک، گناهت چیست؟ در کدام دادگاه عادلانه حکم قصاص تو را نوشته اند؟

ای نازنین، هیچکس جای تو نیست تا له شدن زیر چکمه های ستم را بفهمد، اشک هایت را خریدارم و پیام مظلومیت تو را به جهان خواهم رساند، من فریاد تو خواهم بود فریاد مظلومیتی که هرگز شنیده نشد.

امروز هنگام رسیدن به مقصدی که سال هاست در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان می پیمایم، فقط شور و شعف مردمان همیشه آماده به چشم می خورد که با گلویی خشکیده، «فریاد مرگ بر اسرائیل» سر می دهند.

همه برای رسیدن به کاروان حق علیه باطل در بارش شدید بارقه های آفتاب می شتافتند اما هیچ کس لب به شکایت نداشت و فقط عزم است که دیده می شود.

گویی هر چه خون های بیشتری ریخته می شود این نسل آگاه تر و بیدارتر می شود، کودکانی که اول درس شهادت می آموزند و خود را فدای وطن می کنند و تقاص خون های به ناحق ریخته شده را با خون خود باز پس می گیرند باید هم چنین باشد و باید هم جهانی چتر حمایت برای شان بگسترند

من نیز به کاروان حق پیوستم در حالی که مشت های کوچک گره خورده ی کودکان، پلاکردهای کهنسالان و جمع های پرشور جوانان از چشمم دور نمی ماند.

نوجوان ۱۲ساله ای را دیدم که می گفت: «امروز من کنار مادر و پدرم هستم اما نگران کودکانی هستم که آرامش حضور در جمع خانواده را ندارند، می خواهم به کودکان فلسطینی بگویم که من برای شما آرزو می کنم که دشمن از خانه هایتان بیرون برود».

پیرمردی عصا به دست اما شیک پوش، راهپیمایی روز قدس را اندک فرصتی خواند برای فریاد مظلومیت کسانی که دلشان به اندازه تمام انسانیت وسعت دارد و گفت: این روز فرصتی است برای حمایت از قدس، سرزمین پیامبران و محل معراج پیامبر و اولین قبله مسلمین.

من اما پس از دور شدن از او به این اندیشیدم که سالهاست سهم کودکان بی گناه فلسطین گلوله، آوارگی، گرسنگی، یتیمی است و در واقع گویی شهادت حق مسلّمشان شده است، حقی که تمام و کمال پرداخت می شود.

سرعت کاروان کم‌ می شود و صدای شعار ها بلندتر و رساتر، گویی که این مشت های گره خورده و شعارها محکم و رسا مهم تر از زود رسیدن بر سر قرار حتی در نور آفتاب است.

من اما بر سرعت راه رفتن می افزایم تا به مردم تازه از راه رسیده از سوی میدان شهدای ذهاب برسم، در میان شلوغی جمعیت «کیهان هاشمی‌نیا» یکی از استانداران پیشین گیلان را دیدم اگرچه صدای شعارها زیاد و صدا ها به سختی به هم می رسید ولی حرف حق همیشه صدای بلندی دارد.

«هاشمی نیا با اشاره به اینکه اسرائیل در حوزه ملت سازی چاره ندارد و می خواهد مشروطیت سازی کند، بیان کرد: برای این کار با دریافت ها و پرداخت هایی می خواهند مشروعیت ایجاد کنند و در این مرحله نیز نه به دنبال گسترش بلکه به دنبال مشروعیت سازی هستند.

وی معامله قرن را نیز برای مشروعیت سازی آن ها خواند و افزود: اگر با آن مقابله نشود فلسطین در میان متجاوزان اشغالگر و استکبار حذف می شود و باید به جد با آن مقابله کرد».

امیر محمدپور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در حالی که کالسکه حامل دختر خردسالش را حرکت می داد گفت: «این حضور پرشور و هم صدایی با مردم مظلوم فلسطین پاسخی برای آمریکا است، رهبر انقلاب فرمودند «اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهید دید»، فلسطین آزاد خواهد شد و به دست مردم اصلی آن خواهد رسید».

وی در رابطه با طرح «معامله قرن» با بیان اینکه رهبر مسلمین‌ جهان اسلام جواب قاطع داده است گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب این اتفاق صورت نمی گیرد و هرگز اینها «معامله قرن» را با چشم خود نخواهند دید.

اینجا مردم از اقشار مختلف حضور دارند؛ برخی می گویند: «امروز اگرچه صدای مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین به‌گوش دنیا نرسد ولی ما و تمام آزادی خواهان دنیا صدای آن ها خواهیم شد» و برخی دیگر می گفتند: «اگرچه امام(ره) دیگر نیست اما دبستانی هایش غیور مردمانی شده اند، که آماده به رزم در همه جبهه های مقاومت و حق علیه باطل حضور دارند».

آری! امروز همگان باید بدانند اهریمن های کاغذی پشت قطعنامه های سازمان مرگ به زودی مچاله خواهند شد و روزی تاوان خون هایی که ریختند را پس خواهند داد و چه پرصلابت گفت رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر غلطی از آنان سر بزند جمهوری اسلامی، تل آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.

براستی که بایست سخن مولایمان علی(ع) را زیور کتابها و چراغ حرکت هایمان به سوی ظهور قرار دهیم: «اَحسَنِ العَدلِ نصره المظلوم؛ بهترین عدالت یارى مظلوم است»

 

خبرنگار: ریحانه خداجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه