۱۲۴ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان بهسازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ امسال ۱۲۴ کیلومتر از راه‌ها و محورهای روستایی استان گیلان آسفالت و بهسازی می‌شوند.

۱۲۴ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان بهسازی می‌شود

به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در نظر دارد امسال با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی،‌ آسفالت و بهسازی حدود ۱۲۴ کیلومتر از راه‌ها و محورهای روستایی را در سراسر استان گیلان به انجام برساند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد:‌ طبق سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های تدوین شده این اداره کل،‌ در صورت تخصیص اعتبارات لازم و بودجه مناسب،‌ امسال تحولات بسیار مطلوبی در حوزه آسفالت و بهینه‌سازی راه‌های روستایی استان گیلان رخ خواهد داد.

نازک‌کار نگهداری بهینه راه‌های آسفالته روستایی را از اقدامات مهم اداره کل راهداری دانست و افزود:‌ در حال حاضر مجموعاً حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی در استان گیلان وجود دارد که برای نگهداری مناسب آن‌ها باید ‌بودجه و اعتبارات ویژه‌ تخصیص پیدا کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان به اعتبارات لازمه جهت نگهداری از محورهای آسفالته استان اشاره کرد و بیان داشت:‌ برای انجام این کار به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار و بودجه نیاز است اما در سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات مورد نیاز تخصیص پیدا کرد.

وی از انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای گیلان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد:‌ روکش آسفالت و عملیات بهسازی بیش از ۱۲۴ کیلومتر از راه‌ها و محورهای استان گیلان در سال گذشته توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت:‌ در سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر از راه‌های دسترسی در مناطق روستایی استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شدند.

نازک‌کار مهم‌ترین مسیرهای روستایی استان که عملیات بهسازی و روکش آسفالت آن‌ها انجام شده است را برشمرد و تصریح کرد:‌ پاشاکی لاهیجان،‌ میانده صومعه‌سرا،‌ مریدان لنگرود،‌ اق اولر تالش،‌ کیابان فومن و بسیاری از مسیرهای روستایی دیگر از جمله این محورها هستند.

وی به برخی از اقداماتی که این اداره کل در جریان وقوع سیل اشکورات رودسر انجام داده اشاره کرد و بیان داشت:‌ اکیپ‌های عملیاتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از همان ساعات اولیه پس از وقوع سیلاب و رانش زمین جهت خدمت‌رسانی در مناطق حادثه‌دیده حاضر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان برخی از این اقدامات انجام شده را برشمرد و عنوان کرد:‌ بازگشایی و ریزش برداری مسیر اصلی، فرعی و برقراری راه ارتباطی جایگزین جهت رفع مشکلات تردد مردم منطقه از جمله این اقدامات انجام شده در منطقه اشکورات رودسر است.

نازک‌کار از اعزام ۳ اکیپ راهداری به همراه ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک،‌ نیمه سنگین و سنگین خبر داد و گفت:‌ راهداران از ابتدای وقوع سیلاب تاکنون بالغ بر ۲ میلیون متر مکعب ریزش برداری در منطقه سیل‌زده کاکرود داشتند که این عملیات در حال حاضر نیز در حال اجرا است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه