به بهانه پاکسازی موصل از یادگاری مادر داعش

اگر رزمندگان جبهه دیپلماسی به قاسم سلیمانی اقتدا می کردند

سردار قاسم سلیمانی و رزمندگان گمنامش با بسیج نیروهای حشد الشعبی در عراق و سوریه، کمر داعش را چنان شکستند که…

اگر رزمندگان جبهه دیپلماسی به قاسم سلیمانی اقتدا می کردند

به گزارش ۸دی به نقل از جهان نیوز: محمد ایمانی فعال سیاسی و عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان در کانال شخصی خود نوشت:  بهار و تابستان ۱۳۹۳، سرفصل مهمی در مذاکرات هسته ای ایران و غرب است. تلاش دو طرف پس از توافق موقت ژنو راه به جایی نبرده بود . پیش از آن دو طرف توافق کرده بودند تا طی چهارماه ( تا ۱۰ فروردین ۱۳۹۳) برای نجات مذاکرات از “شکست”، حداقل به یک تفاهم سیاسی دست یابند، تفاهمی که گفته می‌شد بر روی کلیات مسایل است نه جزییات. رهبر معظم انقلاب با درایت نسبت به ترفند دشمن، درباره توافق دو مرحله‌ای بر روی کلیات و جزییات هشدار جدی دادند. آمریکا فشار و تهدید درباره شکست مذاکرات را تشدید کرده بود.

در چنین وضعیتی، ناگهان دیو داعش در شمال عراق سر بر آورد و به فاصله کوتاهی تا کنار مرزهای ایران پیش آمد. داعش یک سال قبل از آن “رقه” را پایتخت خود اعلام کرده بود و با حمایت چندین سرویس جاسوسی غربی و عربی سودای امارت عراق و شام را در سر می پروراند. در ژانویه ۲۰۱۴ ، عناصر داعش به شهرهای فلوجه و رمادی نفوذ کرده و این دو شهر را اشغال کردند. آنها درژوئیه ۲۰۱۴ ( نیمه تیر ۹۴ ) در حمله‌ای ناگهانی و با همکاری عناصر وابسته به رژیم بعث، توانستند شهر موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق را اشغال کنند. آنها حدود نیمی از خاک سوریه و بخش‌های شمال غربی عراق از جمله بخش های مهمی از استان های “نینوا” ، “الانبار” ، “دیاله” ، “صلاح الدین”  و بخش هایی از “کرکوک” را به تصرف خود درآوردند. با پیشروی های گسترده از غرب تا شرق عراق، داعش به ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری استان مرزی “کرمانشاه” رسید. داعش در واقع برگ برنده دولت اوباما محسوب می شد که وزیر خارجه پیشین وی (هیلاری کلینتون) نقش مادری را در تشکیل آن ایفا کرده بود.

این شرایط ، وضعیت بغرنجی را در فضای مذاکرات و محیط امنیتی ایران ایجاد کرد. اگر در دولت و تیم مذاکره کننده انفعال دیده می شد، اما جمهوری اسلامی ظرفیت های بزرگی داشت که گوشه ای از آن در کشیدن ترمز دیو داعش و منکوب کردن آن به نمایش درآمد چنان که غرب نتواند از تهدید تروریست های وابسته به رژیم سعودی به عنوان ابزار چانه زنی و باج گیری استفاده کند.

سردار قاسم سلیمانی و رزمندگان گمنامش با بسیج نیروهای حشد الشعبی در عراق و سوریه، کمر داعش را چنان شکستند که اکنون از تمام رعب افکنی و قدرت نمایی آن در موصل جز خاطره ای تلخ بر جا نمانده است. آخرین خبر این است: کار پاکسازی موصل – مرکز قدرت نمایی و خط و نشان کشیدن های ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در حال اتمام است…

یاد همه شهیدان عزت و امنیت و اقتدار اسلام و ایران به ویژه سردار شهید حسین همدانی بلند آوازه باد. اگر رزمندگان جبهه دیپلماسی، به قاسم سلیمانی و مدافعان همراه او اقتدا می کردند، امروز مجبور نبودیم با وجود واگذاری امتیازات هسته ای، دنبال اجرای تعهدات آمریکا بدویم یا به رسم روحانی و ظریف و سیف، از بدعهدی دشمن گلایه کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه