فرماندار رشت در گفتگو با 8دی:

بازدید دو برابری گردشگران از جاذبه های توریستی شهرستان/ رشت رتبه نخست اقامت شبانه مسافران نوروزی را به خود اختصاص داد

فرماندار رشت گفت: رشت با اقامت حدود دو میلیون نفر رتبه نخست اقامت شبانه مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

بازدید دو برابری گردشگران از جاذبه های توریستی شهرستان/ رشت رتبه نخست اقامت شبانه مسافران نوروزی را به خود اختصاص داد

سیروس شفقی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه میزان ورود مسافران نوروزی به گیلان مطلوب بوده، اظهار داشت: در نوروز امسال شهرستان رشت میزبان مسافران زیادی به اماکن فرهنگی و تاریخی و گردشگری بوده است.

وی با بیان اینکه مسافران نوروزی در هتل ها، خانه مسافر ها، هتل آپارتمان ها و خانه مسافر های شهرستان رشت اقامت و اسکان داده شدند، افزود: در ایام نوروز تا ۱۴ فروردین بالغ بر یک میلیون ۸۶۰ هزار نفر در شهرستان اقامت شبانه داشته اند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مجموع اقامت کنندگان نوروزی در استان هفت میلیون و ۴۲۰۶۸۹ نفر بوده اند، گفت: شهرستان رشت رتبه نخست در اقامت شبانه مسافر را به خود اختصاص داده است.

شفقی از بازدید های نظارتی در دفاتر خدماتی و گردشگری و همچنین واحد های اقامتی در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: مجموع بازدید های نظارتی از گردشگاها و دفاتر خدماتی شهرستان که توسط اکیپ های فرمانداری انجام شده ۴۸۲مورد بوده که ماموران ما تذکرات و پیشنهادات و همچنین تشویق هایی را نسبت به واحد های خدمات رسان اعلان داشته اند.

وی ادامه داد: با بازدیدهای بعمل آمده نسبت به سال گذشته ۳۵درصد رشد داشته ایم که این نشان دهنده اشراف ماموران نظاراتی بر روند فعالیت های اقامت گاه ها و واحد های خدمات رسان است.

فرماندار رشت با اشاره به آمار های مقایسه ای نسبت به اقامت مسافران سال گذشته در رشت اعلام کرد: رشد ۸درصدی اقامت کنندگان از اماکن گردشگری و تفرجگاه های شهرستان را در ایام نوروز شاهد بوده ایم.

شفقی همچنین با بیان اینکه بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن و جاذبه های گردشگری تقریبا دو برابر بوده است، یادآور شد: بازدید از جاذبه های گردشگری ۴۶ درصد رشد داشته است که نشان از حائز اهمت بودن صنعت گردشگری و توریسم دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه