نگاه آزاد/ میثم مهدی‌پور بی تم؛

جلوی چهره‌سازی منفی از وکلا در مجموعه‌های تلوزیونی گرفته شود

پخش مجموعه ی تلویزیونی اخیر (ماه و پلنگ) و نمایاندن چهره ای نامناسب از وکلای زحمتکش دادگستری دگر بار زخم های کهنه را گشود.

جلوی چهره‌سازی منفی از وکلا در مجموعه‌های تلوزیونی گرفته شود

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، میثم مهدی پور بیتم، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری ضمن انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما نسبت به پخش مجموعه ی تلویزیونی ماه و پلنگ در سیما واکنش نشان داد؛

” بسم الله الرحمن الرحیم
ولِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَکَفَى بِاللَّهِ وَکِیلًا
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر علی عسکری

سلام علیکم
احتراما اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی بزرگ وکلای دادگستری کشور بر خود واجب دانستم تا در این لحظه قلم بر دست گیرم و چند کلامی بر آمده از دل خویش و همکاران دردآشنایم را با جنابعالی مطرح نمایم.
شروع قصه ی پر غصه ی ما مربوط به دیروز و امروز نیست،وکیل مدافع حق آنجا که فریاد برآورد:
“واللهِ لا اَدَعُکُمْ تَجُرّونَ ابْنَ عَمّی ظُلماً”
خود بزرگ مظلوم عالم شد…
آری ما دفاع از حق و حقیقت را از مولایمان حسین(ع) و مادر گرانقدرش فراگرفته ایم؛هم از ایشان نیز بردباری و صبر در برابر ناملایمات آموخته ایم و تا کنون نیز دربرابر بسیاری از کم دقتی های محصولات رسانه ای بالاخص رسانه ی ملی که طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می بایست آیینه ی تمام نمای ارزش های اسلام عزیز و مردم فهیم ایران اسلامی باشد؛راه صبر و سکوت از پیش گرفته ایم اما پخش مجموعه ی تلویزیونی اخیر (ماه و پلنگ به کارگردانی آقای احمد امینی) و نمایاندن چهره ای نامناسب از وکلای زحمتکش و پاکدست دادگستری دگر بار زخم های کهنه را گشود.
واضح است؛چهره سازی هایی مانند آنچه در این ساخته ی تلویزیونی اتفاق افتاد در ناخودآگاه ذهنی مردم نسبت به کل مجموعه ی قضایی تاثیر مثبت نخواهد گذاشت؛چرا که وظایف وکیل دادگستری در طول اهداف و وظایف کلی دستگاه قضا قرار گرفته و وکیل نه فقط وظیفه اش دفاع از حق و تعقیب آن که یک کمک و مشاور و معین قاضی و راهنمای او می باشد.
در ذهن جامعه ی وکلای کشور این سوال اساسی شکل گرفته است که:
به کدامین ادلّه ی عرفی و شرعی به سبب وجود درصد ناچیزی از افراد ناسالم نمایش دادن چهره ی عمومی “وکیل” به صورت نامناسب در غالب مواقع جایز گشته است؟
بدیهی است که ذات ناپاک در هر کسوتی درآید،خُبث طینتش مانع عملکرد صحیح وی خواهد شد و این موضوع وکیل و پزشک و…نمی شناسد.
انتظار می رود همانگونه که رسانه ی ملی به منظور حفظ آرامش روانی جامعه،به عنوان مثال در نشان دادن چهره ی پلیس،اکثریت غالب این عزیزان را لحاظ می نماید؛برای قوام بخشی بیش از پیش به اعتماد ملت نسبت به دستگاه قضایی کشور نیز در جهت بهبود رویه ی حاضر گام بردارد.
در پایان از حسن توجه تان نهایت تشکر را داشته و موفقیت جنابعالی و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند متعال خواستارم.
حسبنا الله و هو نعم الوکیل نعم المولا و نعم النصیر
میثم مهدی پور بی تم
وکیل پایه یک دادگستری-مدرس دانشگاه”

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
بنده خدا نگران نباش . درهرشغلی فساد وجود دارد
در حاشیه