نماینده مردم آستانه و کیاشهر در گفتگو با 8دی:

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران مشروط به رعایت ضوابط کشور است

نماینده مردم آستانه گفت: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران با شرط رعایت ضوابط کشور بلا مانع است.

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران مشروط به رعایت ضوابط کشور است

محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه ایران مخالف ارتباط با دنیا نیست، اظهار داشت: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران با شرط رعایت ضوابط کشور بلا مانع است.
وی دکترین سیاست خارجی کشور را ارتباط با دنیا برشمرد و افزود: روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با دنیا در سایه احترام متقابل است.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خط قرمز ارتباط دیپلماتیک ایران را تنها رژیم صهیونستی عنوان نمود و گفت: روابط حسنه با دنیا از سوی مقام معظم رهبری نیز به تصویب رسیده است.
قربانی با تاکید بر اینکه اگر کشور ها احترام متقابل را رعایت کنند مشکلی در ایجاد دفاتر در ایران نیست، اظهار کرد: اگر اتحادیه اروپا روابط متقابل با ایران و همچنین منافع متقابل و حرمت این جایگاه را داشته باشند منعی با نوع ارتباط با آنان وجود ندارد.
وی با اعلام اینکه اگر اتحادیه اروپا بخواهد با تاسیس دفتر از مسیر اصلی خود خارج شود باید با آن مقابله کرد، تصریح نمود: اگر اتحادیه اروپا در ارتباط با انگلیس، عربستان باشد و در مسیر حرمت ها و احترام متقابل و شانیت منزلت مردم ایران حرکت نکند، با تاسیس این دفتر در تهران مقابله خواهیم کرد.
نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر با اعلام اینکه ما روابط دیپلماتیک خود را بر اساس فاصله گیری اروپا از امریکا تنظیم نمی کنیم، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران بر اساس منافع ملی است و هیچگاه از منافع خود فاصله نخواهیم گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه