عضو شورای شهر رشت مطرح کرد:

مداخله و فشار برای تعیین مدیران میانی در آتش‌نشانی/پاداش های دهها میلیونی شهرداری رشت پرداخت نشده

عضو شورای شهر رشت: نامه هایی دریافت کرده ام که متاسفانه حکایت از مداخله و فشار برای تعیین مدیران میانی در سازمان آتشنشانی دارد و این امر بسیار نگران کننده است.

مداخله و فشار برای تعیین مدیران میانی در آتش‌نشانی/پاداش های دهها میلیونی شهرداری رشت پرداخت نشده

رضا رسولی درباره ی علت پرداخت نشدن حقوق کارکنان آتشنشانی رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: سال گذشته در راستای نظام بخشی به پرداخت ها، دریافت ها و حوزه های درآمدی شهرداری قرار شد یک سری از اختیارات شهرداری مرکز که قبلا به صورت قیّم مئابانه و سلیقه ای عمل می شد به شهرداری های مناطق واگذار شود تا بتوانند چابک تر عمل کنند.

وی افزود: در همین راستا پرداخت حقوق سازمان آتش نشانی و اتوبوسرانی رشت به شهرداری منطقه یک محوّل شد تا جلوی تعویق ها در پرداخت حقوق گرفته شود زیرا در نظام قدیم ابتدا پرداخت حقوق شهرداری مرکز و سایر هزیته ها انجام می گرفت و در نهایت حقوق کارکنان آتش نشانی که در اولویت آخر بود پرداخت می شد.

رسولی با بیان اینکه یک مشکل در تامین درآمدهای شهرداری منطقه یک با تغییر نرم افزاری که قرار بود پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ را ثبت کند پیش آمد گفت: حدود ۲۰۰ پرونده برگشت خورد تا با نسخه ی جدید تنظیم و ارسال گردد و همین عامل موجب شد شهرداری منطقه یک با مشکل درآمدی مواجه شود و در پرداخت حقوق پرسنل خود و کارکنان آتشنشانی با مشکل مواجه گردد.

عضو شورای شهر رشت در خصوص پاداش هایی که گفته می شد شهرداری پرداخت کرده است اظهار کرد: بنده با پرداخت پاداش به مدیران و کارکنان شهرداری با این توضیح که این عزیزان زحمت زیادتری می کشند و از پایه‌ی حقوق پایین تری نسبت به سایر ادارات دولتی برخوردار هستند مخالفتی ندارم، البته طبق اطلاع دقیقی که بنده دارم لیستی که تحت عنوان پاداش های شهرداری منتشر شد صرفا یک پیشنهاد به شهردار بوده و تاکنون پرداخت نشده است.

وی افزود: کارکنان آتش نشانی نسبت به سایر کارکنان بسیار کمتری می گیرند و میزان دریافتی این زحمت کشان با وجود اینکه کار پرخطری دارند بسیار ناراحت کننده و نگران کننده است، ما باید به سمتی برویم که این عزیزان دغدغه مالی نداشته باشند امّا متاسفانه امروز اقبالی در این زمینه پیدا نکرده ایم و در واقع عقب ماندن حقوق این عزیزان تنها یکی از مشکلات آنهاست.

رسولی اظهار داشت: نامه هایی دریافت کرده ام که متاسفانه حکایت از مداخله و فشار برای تعیین مدیران میانی در سازمان آتش نشانی دارد و این امر بسیار نگران کننده است زیرا این حوزه بسیار تخصصی می باشد و اگر مثلا فرمانده عملیات که برای اطفا حریق فرستاده می شود از روی شایسته سالاری انتخاب نشده باشد ممکن است فاجعه رخ دهد.

وی در پایان گفت: از همه ی طرف های مسئول می خواهم که سیاسی کاری را کنار بگذاریم و سعی کنیم مشکل این عزیزان را حل کنیم، نه اینکه فقط به عنوان ابزار استفاده کنیم تا به اهداف سیاسی خود برسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
آشنا همیشه آشنا
جناب آقا ی رسولی این فشارها را فقط درآتش نشانی دیدید؟ درطول صدارت این آقا به تنها چیزی که فکرنمیشود همان تخصص افراد است .اینکه کلمه چابک سازی را عنوان میکنند دروغ محض است چرا که اگر به اتنتصابات بنگرید افرادی که بر مسند امور نشانده اکثرآنها تازه استخدام شده آنهم بصورت قراردادی میباشند که معلوم نیست تجربه مدیریتی را ازکجا آورده اند؟وگویا مادرزاد مدیر متولد شده اند.وبدانید که اکثر این نابه سامانیها ناشی از عدم تجربه میباشند که این کاهش درآمد وبسیاری ازنابه سامانیهای مالی نشات گرفته ازخوی تکبر وسوءمدیریت ارشد میباشد .ونمیدانم تابه کجا می انجامد .جناب آقای مهندس افکارعمومی بهترین قاضی بعد ازوجدان وعقل سلیم میباشند ومطمئن باشید درآینده ائی نه چندان دور درباره عملکرد شما قضاوت خواهند نمود چون تمام این نابه سامانیها ناشی از سوءتدبیر اعضاء پارلمان شهری میباشند .خواهشا کمی هم سکوت واقعی را بشکنید وواقع بینانه جواب دهید .
شاهد
جناب آقای رسولی یعنی مشکل پرداخت ها فقط در شهرداری منطقه یک بود و در دیگر سازمانها و مناطق این مشکل عدم پرداخت بموقع به پاکبانان، نگهبانان و کارگران در پارکها و فضای سبز و...... وجود نداشت مثل اینکه فقط آن نامه هایی را خواندید که در آینده برای شما رای می آورد!!!! سوال این است چرا در حالی که حقوق کارمندان و کارگران و.... چندماه پرداخت نمی شود پیشنهاد پاداش چند میلیونی داده می شود؟ معلوم است خانه از پای بست ویران است شما فقط دغدغه مدیر تخصصی در سازمان آتش نشانی را دارید یعنی در دیگر پستهای شهرداری نیاز به نیروی متخصص و کار بلد نیست؟!!! در شهرداری اصلا به چیزی که توجه نمی شود شایسته سالاری است. علت اینکه در شهرداری مرتب مدیران مالی جابجا می شود چیست؟ برای امور خدمات و... با شرکتهای مختلف قرارداد بسته می شود و هنوز قرارداد به پایان نرسیده با شرکت دیگری قرارداد بسته می شود چیست؟ همه شما اعضاء شورا به دنبال امتیاز هستید و برای خدا و مردم موش نمی گیرید خدا پدر و مادر شورای قبلی را بیامرزد لااقل هم خودشان می خوردند هم نیم نگاهی به زیردستان داشتند اما این شورای به اصطلاح اسلامی نوبره.........................................
در حاشیه