برداشت شن و ماسه از رودخانه شفارود بر چه اساس و چه میزان + تصاویر

این روزها شاهد برداشت سنگین و مکانیزه شن از رودخانه شفارود توسط شهرداری رضوانشهر بوده ایم و دراز شدن دستان شهرداری رضوانشهر تا خارج از حوزه استحفاظی خود بوده است.

برداشت شن و ماسه از رودخانه شفارود بر چه اساس و چه میزان + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از رضوان خبر ، امروز شاهد برداشت سنگین و مکانیزه شن از رودخانه شفارود توسط شهرداری رضوانشهر بوده ایم و دراز شدن دستان شهرداری رضوانشهر تا خارج از حوزه استحفاظی خود بوده است.

برداشت شن از رودخانه شفارود سندیان توسط شهرداری رضوانشهر در حالی است که سندیان جزء توابع بخش پره سر بوده و محلی ها و ساکنین حاشیه رودخانه امکان استفاده و برداشت شن حتی برای بنای سنگ قبر قبرستان را ندارند و در صورت بروز با احکام سنگین قضات و برخورد شدید و قاطع دادستان روبرو  میشوند.

شهرداری رضوانشهر در حال برداشت سنگین از دل رودخانه شفارود بوده که این عمل بر اساس گفته راننده و مامورین شهرداری با مجوز منابع طبیعی ، دادستان و مسئولین ذی ربط  صورت گرفته که هیچ خیری نیز برای مردم محل ندارد.

آیا در قبال این برداشت خدمتی نیز برای این محل در نظر گرفته شده است ؟

اما آقای دادستان ، جوانی که از حول بیکاری ، بی پولی  و شرمندگی خانواده خود اگر برای برداشت شن به یکی از رودخانه ها رفته و چند صد کیلویی شن برداشت کند چگونه با وی برداشت میکنید ؟ آیا نیروی انتظامی و مرزبانی ، یگان حفاظت و یا هر دستگاه نظارتی دیگر با خودرو و تفنگ آن جوان را دنبال نخواهند کرد؟ آیا وسیله آن جوان توقیف نخواهد شد ؟ آیا علاوه بر جریمه شدن بازداشت  و زندانی نخواهد شد حال این که بر چه اساسی آنهایی که فریاد سر می دهند و خود را سردمداران و حافظان منابع طبیعی می دانند چگونه مجوز برداشت شن به این سنگینی را به شهرداری داده اند و ثروت روستا را به باد خروج گرفته اند حال  چه جوابی دارند به مردم محل بدهند.

انتظار می رود فرماندار و دادستان محترم شهرستان در این موضوع دقت نظر داشته و از حق و حقوق مردم روستا حفاظت کنند.

اگر مبنا بر توسعه و آبادانی هم هست لااقل باید قسمتی از استفاده منابع در همان محله و منطقه سرمایه گزاری و استفاده شود و یادآور میشویم یکی از وظایف شهرداری بر اساس قانون شهرداری ها و دهیاری ها فصل سوم ماده ۷۱ تبصره ۴، گزینه ۴ ، گزینه ۲ و گزینه ۶ ( اصلاحیه ۸۶/۸/۲۷ ) – فصل سوم ماده ۶۸ بند ن ( الحاق ۸۲/۷/۶) – فصل سوم ماده ۶۸ بند ل (اصلاحیه۸۲/۷/۶) ایجاد اشتغال و ایجاد شرایط مناسب جوانان در حوزه اشتغال زایی می باشد.

لازم به ذکر است تنها در این رودخانه و محل این موضوع اتفاق نیفتاده است و در همین چند روز اخیر و طی بارش های شدید و جاری شدن سیل و نعمت های الهی در چندین نقطه دیگر نیز این جریان مشاهده شده است.

017 024 042 076 094

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه