جریانات “محفل”، یک جریان حزبی در تالش

سخنرانی عبدالرضا بی آزار به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان تحت عنوان همایش عزت، حکمت و مصلحت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حالی در تالش برگزار شد که برخوردهای لاهیجان بر آن سایه افکنده بود.

جریانات “محفل”، یک جریان حزبی در تالش

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، سخنرانی عبدالرضا بی آزار به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان تحت عنوان همایش عزت، حکمت و مصلحت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حالی در تالش برگزار شد که برخوردهای لاهیجان بر آن سایه افکنده بود.

 

اما این برخود با فیاض زاهدی چرا و چگونه اتفاق افتاد. فیاض زاهدی در یک سخنرانی کوتاه نافرجام با نادیده گرفتن بیانات مقام عظمای ولایت فقیه زمان، مسئله مذاکره با آمریکا را پیش کشید و آن را خواسته امام خمینی(ره) اعلام کرد و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی شیطان بزرگ را یک نوع اقدام بر علیه نظم جهانی خوانده بود.

این نگرش باور دارد که مستضعفین عالم که در مقابل ظلم استکبار جهانی ایستاده اند تروریست هستند و باید با امریکا مصالحه کنند.

اما در تالش چه گذشت؟

اصلاح طلبان که در یک مکان دولتی (سالن معراج اداره ارشاد اسلامی تالش) همایش حزبی برگزار کرده بودند به تعداد زیاد هم در مقابل درب ایستاده بودند.

مراسم با ورود عبدالرضا بی آزار و هیئت همراه آغاز شد. لفاظی حاضران برای بی آزار شروع شد.

اصلاح طلبان که این روزها روز خوشی ندارند و درگیر اختلافات داخلی خود هستند هر یک درگوشه ای نشسته بودند.

چهره هایی مانند پروایی، محمد پرست، نجاتی و چند تن دیگر از جمله افراد معترض به جریان شکل گرفته اخیر در جریان دولت بودند که در این مراسم حاضر بودند.

سید جلال سید محمدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تالش،التفات منتظری رئیس آموزش و پرورش، فرشید شفقی شهردار حویق به عنوان مقامات منصوب دولتی هم در این جلسه کاملاً حزبی شرکت کردند.

سام سکوتی چهره فکری اصلاح طلبان در ابتدا یادش رفت که سیزده آبان یوم الله است و آن را یک جلسه دورهمی دوستان قدیمی خواند.

فرد دیگری که وارد سن شد مشاور جوانان فرماندار تالش امیر آقاجانیان بود. او به عنوان سخنران یک متن نوشته شده را خواند که مدعی بود خود نوشته است. هر چند کمی گیر هم داشت.

وی در این نوشته که بیشتر یک بیانیه بود بر ضرورت تغییر در مجلس تاکید کرده و با توهین به نمایندگان اصول گرا مجلس شورای اسلامی، ضمن تندرو خواندن مجلس حاضر آن را در شأن دولت روحانی( فریدون) ندانست.

پخش یک کلیپ که نوازندگی زنان و خوانندگی آنها را نشان می داد و حجاب ملی چادر به کلی نادیده گرفته شده بود از دیگر قسمتهای برنامه بود.

کم کم به یاد سخنان دکتر رحیم پور ازغدی در مورد نفوذ دشمن در ارکان نظام افتادم. روزی کلیپ شهدایمان پخش می شد ولی چه شد شهدا را فراموش کردند و تک خوانی یک زن خواننده و یک زن نوازنده را بی شرمانه پخش کردند. بانوی ایرانی در این جلسه نادیده گرفته شد.

بی آزار به عنوان سخنرانی وارد شد که در ابتدا کشور را متعلق با خانواده شهدا خواند ولی شهدایی گزینش شدند که تعدادی از خانواده آنان با اصلاح طلبان همراهند. انگار نه انگار دفاع مقدس را همه اقوام و سلایق و گرایش ها در کنار یکدیگر بر دوش کشیدند تا ایران بماند.

او با گریزی به سابقه ۱۳ آبان سخنان خود را به ایستادگی و پشتیبانی مردم از نظام و قضیه مذاکرات سوق داد.

وی اقدام رهبری را در قبول مذاکرات و برنامه های دولت تدبیر را یک موفقیت بزرگ برای ایران یاد کرد.

وی ضمن تمجید از محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده این کار را یک کار بی نظیر عنوان نمود که سابقه نداشته است.

این فعال حزبی گیلان مذاکره هیئت مذاکره کننده با پنج ابرقدرت پیش کشید و یادش رفت در دولت قبلی هم با همین دولتها در حال مذاکره بودیم ولی امتیازی نمی دادیم.

معاون سابق استاندار گیلان مذاکرات عزتمند و به دور از باج دادن دکتر سعید جلیلی را یک عمل تحقیر کننده ذکر نمود که بی نتیجه بوده است.

بی آزار یادش رفت که تکمیل چرخه سوخت و نیروگاه اتمی بوشهر و راه اندازی آن همه در زمان احمدی نژاد اتفاق افتاده است.

وی بدون اشاره به تعلیق هسته ای و نقش حسن روحانی ( فریدون) در این مورد به تمجید از محمد خاتمی پرداخت و طرح های وی در مدارس را مثال زد. و این اقدامات را در راستای فرهنگ گفتگو و مذاکره توصیف کرد که باید از سطح مدارس آموزش داده شود.

وی با این کار گریزی به سخنرانی نا تمام لاهیجان زد و گفت: افرادی که این همایش را برهم زدند جوانان ناآگاهی بودند که بوسیله عده ای تحریک شده بودند. وی این افراد را که به نام آنها اشاره نکرد « بی بوته و بی ریشه خوانده » و جریان های حزبی اصلاح طلبان را ریشه دار و مردمی خواند که هیچ گاه حذف نخواهند شد.

در واقع با دیدن این صحنه بی اختیار به یاد فیلم کاندید انتخاباتی می افتیم که ضمن رد تهدید، تهدید می کند. آری آقای بی آزار نشان داد چندان فرد مودبی نیست.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران شاخه گیلان گریزی به انتخابات زد و جریان متبوع حزبی خود را پیشرو در این قضیه خواند و جریان مقابل را متهم کرد.

وی شورای نگهبان را به عنوان نگهبان راستین آرای مردم متهم به طرفداری از گزینه خاص و عداوت با هم حزبی های خود کرد. وی تحقیقات محلی صورت گرفته در خصوص نامزدها و مدارک بدست آمده را ناشی از حب و بغض توصیف کرد که باید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به جریان مقابل گفت: حال که وقت اذان است در دوران خاتمی ما را بی دین می خواندند در حالی که ما دیندار هستیم و خود آنها بی دین هستند و دولت از میان ایثارگران شکل گرفته است.

پایان جلسه اخیر با روبوسی و پذیرایی اصلاح طلبان همراه بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه