برداشت طلای قرمز برای اولین بار در رضوانشهر

رئیس اداره جهاد کشاورزی رضوانشهر: کاشت زعفران درجه یک در مناطق گوهستانی برای ایجاد درآمد های جانبی برای خانوارهای کشاورز و روستایی است.

برداشت طلای قرمز برای اولین بار در رضوانشهر

به گزارش ۸دی مهندس ملا جعفری  رئیس اداره جهاد کشاورزی رضوانشهر در گفتگو با خبرنگار رضوان خبر  گفت : طرح کشت زعفران در شهرستان رضوانشهر از حدود سه سال گذشته آعاز شده و در طی این سه سال جهاد کشاورزی توانسته حدود ۶۰۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی رو به کشت پیاز زعفرات اختصاص دهد و در همین راستا در سال جاری حدود ۲۰۰۰ متر مربع به این سطوح اضافه شده و جمعی از کشاورزان به تولید و پرورش زعفران پرداخته اند.
مدیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: به طور میانگین انتظار میرود که در هر هکتار بر اساس نتایج ارسالی در سطح استان سه گیلو زعفران مرغوب برداشت شود و در همین راستا با توضیع پیاز زعفران به صورت رایگان در بین کشاورزان داوطلب و همچنین سایر حمایت های در خصوص تعمین مواد مورد نیاز توانستیم در امر توسعه زعفران فعالیت چشم گیری داشته باشیم.
با توجه به نتایج آزمایشگاهی زعفران استان گیلان از نظر کیفیت از نمونه های زعفران موجود در کشور به ویژه در استانهای خراسان در یک مزیت نسبی و کیفیت بالاتری برخوردار است و میتوان در آیند ه در امر پرورش زعفران در استان به عنوان یک شغل جانبی و ایجاد در آمدهای جانبی جایگاه ویژه ای رو به خود اختصاص دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه