شرایط مالی شهرداری رشت نامساعد است

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرداری رشت در شرایط مالی نامساعدی قرار دارد.

شرایط مالی شهرداری رشت نامساعد است

به گزارش ۸دی، محمدحسین واثق‌کارگرنیا امشب در نشست با اعضای شورا و شهردار این شهر با اشاره به نحوه تامین اعتبار پروژه پیاده راه‌سازی برخی خیابان‌های رشت، اظهار کرد: اعتبار پروژه پیاده ‌راه‌سازی چگونه تامین می‌شود.

وی افزود: براساس مطالب مطرح شده برای تکمیل پروژه پیاده راه‌سازی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد در حالی که شهردار اکنون برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت به لحاظ مالی در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد، افزود: شهردار رشت مدعی است که می‌تواند اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه پیاده‌ ‌راه‌سازی در بافت مرکزی رشت را تامین کند.

وی با اشاره به نارضایتی پرسنل از نحوه پرداخت حقوق شهرداری رشت، تصریح کرد: تاکنون پرسنل شهرداری و سازمان‌های تابعه چندین مرحله در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود تجمع کرده‌اند.

واثق‌کارگرنیا با تصریح بر اینکه مخالف اجرای پروژه پیاده راه‌سازی نیستم، متذکر شد: شهردار رشت در جلسه امروز اعلام کرد که هزینه کف‌سازی پروژه پیاده راه‌سازی ۵ میلیارد تومان و هزینه زیباسازی پروژه پیاده ‌راه‌سازی ۴ میلیارد تومان است.

وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی نقدینگی شهرداری رشت صفر است چگونه هزینه هنگفت پروژه پیاده راه‌سازی تامین می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پرسنل شهرداری رشت به دلیل عدم دریافت به موقع حقوق خود با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند، افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده برای پرسنل شهرداری رشت آنها برای تامین برخی از نیازهای خود و خانواده‌هایشان به اعضای شورا مراجعه می‌کنند.

وی خواستار توضیح شهردار رشت درباره نحوه تامین بودجه لازم برای اجرای پروژه پیاده راه‌سازی شد.

شهردار رشت نیز در نشست مذکور در پاسخ به سئوال عضو شورای اسلامی رشت گفت: ما تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌ها خواهیم کرد.

محمدعلی ثابت‌قدم افزود: شرایط شهرداری رشت همواره در نیمه دوم سال نسبتاً خوب بوده و اکنون درصدد اجرای پروژه مذکور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در پایان سال معمولا ۷۰ درصد بودجه محقق می‌شود می‌توانیم پاسخگوی هزینه‌کردهای پروژه پیاده راه‌سازی باشیم.

پس از اتمام توضیحات ثابت‌قدم، واثق‌کارگرنیا عضو شورای اسلامی این شهر از توضیحات شهردار رشت قانع نشد.

منبع: فارس

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
کمتر بخورید و استخدام فامیلی انجام بدید
ناشناس
شورای شهر تاکنون مگردرخواب بودند که تازه به وضعیت تاسف بارشهررشت واهالی آن افتادند.مگرآنکه ازاین حفاری ها نانی هم درجیب این آقایان و .....
در حاشیه