جریان ارزشی و مومن انقلابی در دانشگاه اجازه نفوذ در فضای بعد از برجام را نخواهد داد/ برگزاری سلسله نشست های اقتصاد مقاومتی

جانشین بسیج اساتید گیلان: اظهار داشت: رهبری در چندین سخنرانی هشدارهایی را به وزارت علوم دادند، ما امیدواریم که این نکات و هشدارها مورد توجه مسئولین و از طرفی در عمل اجرایی شود. وزارت علوم باید دغدغه و توجه ویژه خود را به پیشرفت در حوزه علمی معطوف کند و از پرداختن به مسایل حواشی بکاهد.

جریان ارزشی و مومن انقلابی در دانشگاه اجازه نفوذ در فضای بعد از برجام را نخواهد داد/ برگزاری سلسله نشست های اقتصاد مقاومتی

به گزارش ۸دی، جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار روشن خبر با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع اساتید و نخبگان جامعه مبنی بر حفظ تقویت بنیه علمی  و مقابله با جریاناتی که دنبال ایجاد  یاس و نا امیدی در فضای دانشگاهی هستند، اظهار داشت: رهبری در چندین سخنرانی هشدارهایی را به وزارت علوم دادند، ما امیدواریم که این نکات و هشدارها مورد توجه مسئولین و از طرفی در عمل اجرایی شود. وزارت علوم باید دغدغه و توجه ویژه خود را به پیشرفت در حوزه علمی معطوف کند و از پرداختن به مسایل حواشی بکاهد.

وی افزود: در چند ماه آینده خطر نفوذ و حرکت فضای دانشگاه به سوی مسایل سیاسی و جناحی توسط عده ای از مسئولین سهل انگار زیاد است. البته امید ما این است که انشاالله  مسئولین امر در اجرای مطالبات رهبری گام بردارند. چون جریان ارزشی و مومن انقلابی در دانشگاه به خوبی در حال رصد مسایل است و اجازه نفوذ را نخواهد داد. البته جریان نفوذ در دانشگاه همیشه با برنامه ریزی های خاص در حوزه فرهنگی و سیاسی نقشه هایی داشته که با حضور عناصر انقلابی خیلی از این نقشه ها خنثی شده است.

جانشین سازمان بسیج اساتید گیلان اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری گفتند، دغدغه و نگرانی اصلی بعد از برجام در حوزه جریان نفوذ است. جریان نفوذ به دنبال تغییر ماهیت و سیرت انقلاب است و به دنبال ایجاد فاصله بین صورت و سیرت انقلاب اسلامی و مایوس کردن مردم نسبت به ارزش ها و آرمان های انقلاب است. جریان نفوذ در حال تحریف خط امام است و می خواهد استحاله فرهنگی در دانشگاه ایجاد نماید و دانشجویان و اساتید را از ساحت علمی دور کرده و حتی آنان را از توجه به مسایل آگاهی و بصیرتی در سیاست باز دارد. بعضی از رسانه های منحرف و همچنین در شبکه های اجتماعی به صورت مدیریت شده به فضای دانشگاه خوراک می دهند که در این جریان نفوذ به عنوان بازوانی در حال کمک هستند.

وی افزود: ما در بسیج اساتید، در پی مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تحریف خط امام و معرفی شاخص های خط امام برای نسل جدید به خصوص در فضای دانشگاه، نشست هایی را از ۲۹ مهر در سطح دانشگاههای گیلان با حضور اساتید و سخنرانان کشوری خواهیم داشت تا بتوانیم به تبیین این موضوع بپردازیم. سه عنوان اصلی در بین این نشست ها به حوزه استکبار ستیزی خواهد پرداخت و خطر نفوذ استکبار و نظام سلطه را در فضای بعد از برجام گوشزد خواهد کرد.

محمد مهدی نیازمند گفت: نکته بسیار مهم این است که اساتید نیز که به تعبیر رهبر انقلاب به عنوان فرماندهان جنگ نرم نقش ویژه ای را باید در مقابل با نفوذ ایفا کنند. متاسفانه شاهدیم فضایی در دانشگاه به دنبال آن است که اجازه ورود اساتید متعهد، انقلابی، متخصص با درجات علمی بالا را به فضای هیات علمی ندهد و اینگونه گزینش ها در جذب هیات های علمی محل نقد است و درحال ایجاد فضایی سنگین برای اساتید مومن و انقلابی هستند. در سخنان اخیر مقام معظم رهبری نیز این موارد بیان شد.

وی در ادامه افزود: نکته مهم دیگر در فرمایشات مقام معظم رهبری خوشنود نبودن ایشان به روند حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است. ایشان بارها به توان بسیج برای کار در این حوزه اشاره کردند، اما به نظر می رسد خیلی این توان و فضا مورد توجه قرار نمی گیرد. دانشگاه نیز به نوبه خود باید در این حوزه وارد شده و به تبیین بهتر موضوع بپردازد. انشاالله در آینده نشست هایی نیز در راستای گفتمان سازی در مورد اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها خواهیم داشت تا گامی موثر در این حوزه برداشته باشیم.

جانشین بسیج اساتید گیلان در انتها گفت: در بحث نفوذ باید دقیق تر عمل کرده و با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس، آن را یکی از دغدغه های نیروهای انقلابی با توجه به نقش ویژه این سفارت در فتنه ۸۸  دانست. البته باید تکرار و تاکید بکنم که جریان ارزشی و انقلابی در دانشگاه هوشیار است و بر پیگیری ارزش ها و مطالبات مقام معظم رهبری پافشاری خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه