تاوضعیت عادی نشود نمی‌توان حرف زد/ سایه جنگ بر سر ما بود

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه تحریم‌هایی ما تحمل کردیم، ضرباتی را به کشور زده است که زود است آن را مطرح کنیم، یادآور شد: الان تا وضعیت عادی نشود نمی‌توان حرفی زد چرا که به مصلحت کشور نیست. آنها به ما خیلی آسیب زدند و سایه جنگ بر سر ما گسترده شده بود که خطر جدی‌ برای ما پیش می‌آورد ولی با شجاعت دولت و همکاری روزهای آخر مجلس و شورای نگهبان و تدبیر مقام معظم رهبری این مسئله به جایی رسید که امروز اجرای برجام مانده است.

تاوضعیت عادی نشود نمی‌توان حرف زد/ سایه جنگ بر سر ما بود

به گزارش ۸دی، به نقل از تسنیم، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی و افتتاحیه بنیاد شهید اشرفی اصفهانی که عصر امروز در مجتمع مذهبی – فرهنگی امیرالمومنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکرم که در مراسم بزرگداشت شهید بزرگوار آیت‌الله اشرفی اصفهانی حضور یافتم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ادامه داد: محرم نقطه مهم تاریخ ماست که اسلام و مکتب اهل بیت را همیشه زنده نگه می‌دارد و کشتی نجات از مهلکه‌ها، طوفان‌ها و امواج خطرناک دریا و سونامی‌هاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این حقیقت را در محرم با چشمانمان مشاهده و با همه وجودمان درک می‌کنیم. لقب مهم ثارالله که به امام حسین (ع)‌ داده شده است، معنای بزرگی دارد؛ خداوند جسم نیست که خون یا بدن داشته باشد. معنی ثارالله یعنی خونی که به حساب خالص خدا با هدف ایجاد میدانی برای مبارزه با ظلم و ستم و استکبار و غصب حکومت است و مصداق بزرگ آن یزیدیان بودند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: هدف به این بزرگی به سادگی محقق نمی‌شود و روزی که مرگ آخرین ظالم را جشن بگیریم، روزی است که می‌توان گفت ثارالله به نتیجه رسیده است و زمانی که امام زمان (عج)‌ ظهور کنند، مردم دنیا شاهد تحقق هدف ثارالله خواهند بود.

وی فاجعه منا را مصیبتی بزرگ برای ایران و دنیای اسلام دانست و یادآور شد: نزدیک به ۵ هزار حاجی مهمان خانه خدا با آن وضعیت فجیع در منا جان دادند؛ البته آنها سعادتمند هستند و طبق روایات معتبر جزو افرادی محسوب می‌شوند که از مادر متولد شدند و با حالت مثبت و بدون حالت منفی خداوند را ملاقات کردند؛ اما این مصیبت برای ما و دنیای اسلام هنوز دلخراش است و هنوز مسئله تمام نشده است و عوارض آن قابل توجه است که باید روی آن کار کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهادت شهدای محراب گفت: زمانی که در قم بودم کرمانی‌ها در مدرسه فیضیه حجره‌ای داشتند و در کنار حجره ما، حجره آیت‌للله اشرافی اصفهانی بود؛ ما با این شهید بزرگوار مانوس بودیم و از او صداقت و صلابت را آموختیم. آیت‌الله بروجردی در آن زمان به منظور اینکه غرب کشور را محفوظ نگه دارد، آیت‌الله اشرفی اصفهانی را مامور کرد که به کرمانشاه برود و من شهادت می‌دهم که او روح دین، اسلام و مکتب اهل بیت را در منطقه غرب و به خصوص استان کرمانشاه احیاء کرده بود و نشان آن در جنگ ۸ ساله دیده می‌شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به حضور آیت‌الله اشرفی اصفهانی در پشت جبهه‌های جنگ افزود: حضور آیت‌الله اشرفی اصفهانی مردم را مانند پروانه دور شمع جمع کرده بود و او لباس بسیجی می‌پوشید و پشت جبهه‌ها حضور می‌یافت.

وی با اشاره به شخصیت سایر شهدای محراب ادامه داد: آیت‌الله دستغیب شخصیت ممتاز زمان خود بود و یک مشت مجتهد،‌ فقیه و مجاهد فی سبیل الله بود؛‌ آیت‌الله صدوقی نیز همیشه در کنار امام خمینی (ره) حضور داشت و منطقه یزد را از لحاظ فکر دینی احیاء کرده بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت‌الله مدنی از بزرگان حوزه علمیه بود و زمانی که در نجف تدریس می‌کرد،‌ گروه گروه از طلاب در محضر او حاضر شده و درس فرا می‌گرفتند و او حوزه را با نشاط کرده بود؛ در همدان نیز در وضعیتی که جریان سفاک ساواک روحانیت را غریب نگه می‌داشت، چراغ روشنی در منطقه همدان و آذربایجان بود.

هاشمی رفسنجانی با مقایسه منافقین و داعش گفت: منافقین ظاهر مخلصی داشتند و در آن زمان خوب مبارزه می‌کردند ولی بعد از آن به تدریج تغییر عقیده داده و برخی از آنها به سمت مارکسیسم رفتند و برخی دیگر حالت التقاطی به خود گرفتند و از اسلام فاصله گرفتند.

وی با اشاره به تنفر دنیا از داعش تاکید کرد: امروز دنیا از داعش متنفر است و منافقین هم همان راهی را رفتند که الان داعش می‌رود؛ منافقان سال‌ها قبل جوانان را به‌گونه‌ای بار می‌آوردند که به خود کمربند انتحاری بسته و در محراب کسانی مانند آیت‌الله اشرفی اصفهانی را به شهادت برسانند. هم‌اکنون داعش دختران و پسران کوچک را تربیت کرده و به اجتماعات مردم می‌فرستد تا آنها را بکشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: داعش تنفر دنیا را به اسم دین جذب کردند و منافقین نیز چنین تفکری داشتند و چنین تفکر غلطی بود که وقتی مردم با آن عشق در جبهه‌ها جان می‌دادند ولی منافقان در خدمت صدام و ستون پنجم در داخل بودند و اصرار را به دشمن اطلاع می‌دادند و حتی چندین بار علیه ما وارد جنگ شده‌اند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: امروز دریوزگی منافقین ادامه دارد و تحت حمایت آمریکا و بخش عظیمی از آنها در عراق و اردوگاه لیبرتی زندگی می‌کنند و آمریکا آنها را حفظ کرده است تا روزی از آنها استفاده کند. اول در کمپ اشرف بودند و حالا در لیبرتی هستند و به برخی از آنها اجازه می‌دهند که در اروپا و آمریکا علیه اسلام کار کنند. چقدر اسلام مظلوم است که از میان خودش چنین افرادی پیدا می‌شود.

وی گفت: اینگونه افراد راهی جز رفتن به جهنم ندارند و امروز شاهد ادامه زعامت آنها هستیم. منافقین جایی مانند حزب جمهوری اسلامی را منفجر کرده و ۷۲ نفر از بهترین‌ها را به شهادت رساند. جوانان ما باید از این جریان‌ها درس گرفته و به دام این صیادان خطرناک نیفتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع برجام و تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان اظهار داشت: خوشبختانه بعد از تلاش فراوان و مجاهدت و شجاعت دولت و شخص رئیس جمهور و هدایت‌های شخص رهبری در هر مقطع و پشتکار تیم مذاکره کننده که حقیقتا برای تاریخ اسلام و ایران عظمت دارد که در برابر ۶ کشور نیرومند که مشاوران فراوانی داشتند، نزدیک ۲ سال مذاکرات بسیار سختی انجام شد که خیلی سخت بود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما در جریان این سختی‌ها هستیم. زمانی که در مورد قطعنامه مذاکره می‌کردیم، می‌دانم چقدر کار مشکل است که گره به گره را باید باز گرد و جلو رفت. آنها با مجاهدت این کار را انجام دادند و موفق شدند. البته ما امکانات هسته‌ای داشته و داریم و چیز مهمی از دست نداده‌ایم بلکه برعکس در دنیا به عضو مهم باشگاه هسته‌ای دنیا تبدل شدیم و همه ما را به رسمیت شناختند. ما این را نداشتیم و حرکتمان غیرقانونی محسوب می‌شد و دانشجویانمان را به دانشگاه‌های موثر دنیا راه نمی‌دادند.

وی ادامه داد: اما با این خون دل و زحمت و حرف‌های تلخی که از انسان‌هایی که از بعد سیاسی نه واقعی و نه نفع کشور با این مسئله برخورد می‌کردند، همه را تحمل کردند و شما در مجلس شنیدید که از تریبون مجلس چگونه با آنها رفتار می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام با اکثریت مجلس و نظر شورای نگهبان به سرعت در روزهای آخر به نتیجه رسید و این کار خیلی مهمی بود، خاطر نشان کرد: البته در آمریکا نیز همین‌طور بودو مخالفان بودند و اسرائیل و نتانیاهو فعال بودند که برجام تحقق پیدا نکند و در داخل ایران نیز کسانی بودند شاید هم با حسن نیت بوده و من آنها را متهم نمی‌کنم اما به‌گونه‌ای رفتار کردند که به صلاح نبود.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه تحریم‌هایی ما تحمل کردیم، ضرباتی را به کشور زده است که زود است آن را مطرح کنیم، یادآور شد: الان تا وضعیت عادی نشود نمی‌توان حرفی زد چرا که به مصلحت کشور نیست. آنها به ما خیلی آسیب زدند و سایه جنگ بر سر ما گسترده شده بود که خطر جدی‌ برای ما پیش می‌آورد ولی با شجاعت دولت و همکاری روزهای آخر مجلس و شورای نگهبان و تدبیر مقام معظم رهبری این مسئله به جایی رسید که امروز اجرای برجام مانده است.

وی ادامه داد: باید آژانس هسته‌ای اقداماتی که ایران باید انجام دهد را تایید کند. بعد از انقلاب تا به امروز مردم از طرف منافقین و امثال آنها ۲ سال شورش را تحمل کرده و ۸ سال جنگ را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند و در ۱۰ سال آخر با تحریم‌هایی مواجه شدند که جز آمریکای جنوبی کسی آن را تجربه نکرد؛ ۶ قطعنامه خطرناک ذیل منشور ۷ سازمان ملل وجود داشت ولی ملت ایران خم به ابرو نیاورد چرا که مردم انقلاب را از خود می‌دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مردم در انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: کسی که رژیم شاه را شکست داد و آمریکا را از کشور بیرون کرد و آنقدر در خیابان‌ها ماند تا امام خمینی (ره) بیاید، مردم بودند. اگر می‌بینیم با این همه ظلم، تحریم، فشار و جنگ جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه بهترین، قدرتمندترین و امن‌ترین کشور است، به این دلیل است که مردم به انقلاب خود وفادارند؛ البته مردم انتقادات و کمبودهایی دارند و بیکاری جوانان و بداخلاقی‌ها را می‌بینند و حق است که ناراضی باشند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مردم از انقلاب ناراضی نیستند و آنها سرمایه کشور محسوب می‌شوند؛ کسانی که می‌خواهند مردم را از انقلاب دور کنند بزرگترین ظلم را به مردم و انقلاب می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع انتخابات تاکید کرد: ما در آستانه انتخابات هستیم و هیچ مصلحت نیست که کشور دچار تفرقه شود؛ ما باید آرام، متین و مستدل افکار خود را برای مردم خوب بگوییم و مردم به هر کسی که خواستند رای می‌دهند. مردم و جوانان ما امروز می‌فهمند و تحصیل‌کرده در کشور زیاد است یعنی در هر خانواده‌ای دانشجو و تحصیل‌کرده وجود دارد حتی خانواده فقرا و کسانی که تحت حمایت بنیاد مستضعفان، دولت، بنیاد شهدا و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. البته برخی دستشان خالی است ولی به هر حال این امت وحدت دارند و نباید این وحدت را شکست و نباید تفرقه ایجاد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما باید شجاعت گفتن حقیقت را داشته باشیم و جامعه هم باید شجاعت شنیدن حرف و تشخیص حقیقت را داشته باشد و باید مواظب باشیم که انتخابات را همانگونه که مردم می‌خواهند برگزار کنیم. امروز مردم امنیت کشور را حفظ می‌کنند و ولی‌نعمت ما مردم هستند و باید به این مردم میدان داد که به تعبیر مقام معظم رهبری رای مردم حق‌الناس است و مردم هر کسی را می‌خواهند در انتخابات بعد از شنیدن عدله رای می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: شما می‌دانید که منطقه ما به چه روزی افتاده است اما در این شرایط کشور ما نسبتا امن است و گروه‌هایی که کار دستشان است، منتظرند برجام به جایی برسد که برای آنها اقدامی انجام دهند و از خجالت کسانی که تحصیل‌کرده‌اند و شغل ندارند بیرون آیند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه