طرح دست‌های مهربان به مناسبت هفته ملی کودک در گیلان اجرا شد

ایجاد فرهنگ صلح و دوستی بین اعضای کانون های غنچه های هلال احمر، نهادینه کردن انسان دوستی و زندگی با تفاهم از اهداف جمعیت هلال احمر است .

طرح دست‌های مهربان به مناسبت هفته ملی کودک در گیلان اجرا شد

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»،علیرضا خصوصی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در گرامیداشت هفته کودک با حضور در نمایشگاه  دست های مهربان گفت:با توجه به اینکه آموزش ها در کانون غنچه های هلال بصورت پایه ای ارائه می شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت و به این ترتیب فرهنگ صلح و دوستی، تفاهم و نوع دوستی برای کودکان نهادینه می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح دست‌های مهربان به مناسبت هفته ملی کودک افزود: باز ی های کودکانه سبب رشد خلاقیت و باروری ذهنی آنان می شود که در همین راستا معاونت جوانان هلال احمر با نصب چادر در مراکز پیش دبستانی اسباب بازی‌های جمع آوری شده به کودکان نیازمند اهدا می‌شود و همچنین نمایشگاه آموزشی با هدف ارائه آموزش های بشردوستانه در مرکز جمعیت هلال احمر و گردهمایی کودکان در تالار خاتم انبیاء رشت با همکاری کانون پرورش فکری کودکان برگزار می شود .

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این باره گفت: آموزش‌های لازم امدادی و بشردوستانه به مربیان آموزش دیده توسط هلال احمر  مباحث امدادی و بشر دوستانه به زبان کودکان را به اعضای کانون غنچه ها در مهدهای  کودک استان آموزش می دهند .

وی بیان کرد: در استان گیلان ۶۰ درصد از مدارس  پیش دبستانی تحت پوشش هلال احمر هستند که با همکاری بهزیستی مهدهای کودک بیشتری  نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

محمد علی خیری معاون جوانان استان گیلان در ادامه از دیگر برنامه های اجرایی این هفته در سطح استان خبر داد و گفت:  اجرای مانور «کودک، ایمنی و سلامت» با هدف حفظ سلامت کودکان در زلزله، برگزاری راهپیمایی نمادین توسط کودکان با در دست داشتن پلاکاردها و بادکنک با شعار مرتبط با حقوق کودکان و برقراری ایستگاه نقاشی با عنوان “خنده های کودکانه” و اجرای برنامه “کودکان دوستار طبیعت” با هدف دوستی با طبیعت در سطح شهرستانها اجرا می شود .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه