ظریف بالاخره “دست” از آمریکا کشید و به تهران برگشت

محمدجواد ظریف که ۳۱ شهریور برای شرکت در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همراهی رئیس جمهور در این نشست به نیویورک سفر کرده بود بامداد امروز به تهران بازگشت و در جلسه صبح هیأت دولت شرکت کرد.

ظریف بالاخره “دست” از آمریکا کشید و به تهران برگشت

به گزارش ۸دی به نقل از صراط، محمدجواد ظریف که ۳۱ شهریور برای شرکت در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همراهی رئیس جمهور در این نشست به نیویورک سفر کرده بود بامداد امروز به تهران بازگشت و در جلسه صبح هیأت دولت شرکت کرد.

سفر ظریف ۱۵ روز طول کشید. در طول این مدت، وقوع فاجعه منا، درخواست های متعددی را برای بازگشت زودهنگام او به تهران به دنبال داشت ولی ظریف آنها را اجابت نکرد.

ظاهرا تیم دیپلماسی دولت اعتقاد داشت در نیویورک بهتر می توان ماجرای فاجعه منا را پیگیری کرد. با این وجود، وزیر خارجه سعودی، درخواست ظریف برای دیدار در نیویورک را رد کرد که این امر انتقادات داخلی از ظریف را بالا برد.

ظریف پس از این اتفاق، نه تنها سفر خود را نیمه تمام رها نکرد بلکه با “دست دادن” با اوباما، تابوی دیگری را برای نزدیک شدن به آمریکا شکست؛ و موجبات خرسندی غربگرایان داخلی را فراهم کرد.

ظریف در جریان سفر نیویورک با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم دو بار دیدار کرد.

او اکنون پس از بازگشت تعدادی از اجساد قربانیانی فاجعه منا، و پس از آنکه بسیاری از سروصداهای بین المللی علیه حکومت سعودی خوابیده، بی سروصدا به تهران بازگشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه