خوشبختانه تا کنون با رهبری آگاهانه امام خامنه ای توطئه ها با شکست روبرو شده است

وی با تشریح طرح ریزی های آمریکا و استکبار جهانی برای ایحاد حلقه نفوذ پیرامون سایر شخصیت های بلندپایه در دولت های گذشته پرداخت و افزود : خوشبختانه تا کنون با رهبری آگاهانه مقام ولایت فقیه این توطئه ها با شکست روبرو شده است.

خوشبختانه تا کنون با رهبری آگاهانه امام خامنه ای توطئه ها با شکست روبرو شده است

به گزارش هشت دی ، همایش بصیرت و استکبارستیزی دانشگاهیان ، با همکاری دانشگاه های گیلان در واحد پل تالشان دانشگاه آزاد اسلامی رشت ، برگزار شد .

رییس دانشگاه پردیس پیامبر اعظم ( ص) در این همایش با اشاره به اینکه تا کنون همه طرح های استکبار جهانی برای نفوذ به ایران شکست خورده است گفت : آشنایی با طرح ها و سناریوهای آمریکا برای نفوذ در ایران مقدمه استکبار ستیزی است .
دکتر رضا سراج ، با تبیین طرح های آمریکا موسوم به طرح بازگشت به ایران گفت : آمریکا با دو رویکرد فشار و تهدید و رویکرد تغییر از درون به دنبال نفوذ در ایران اسلامی بوده و با تلاش برای ژئوپلیتیک زدایی از ایران قصد دارد نقش ایران در منطقه را تضعیف کند .

IMG_3013
وی طرح استکبار برای بازگشت به ایران را دارای چند مرحله توصیف کرد و گفت : آمریکایی ها همواره در تلاش بوده اند تا مرحله نخست این طرح را با تغییر نگرش در ایرانیان پی بگیرند و پس از آن در مرحله دوم از این نقشه ی شوم ، از نبرد محاسبات بهره ببرند که وقایع فتنه ۸۸ اجرای دومین مرحله از این طرح بود که منجر به اشتباه برخی در محاسبات سیاسی شد تا زمینه ای برای به اجرا گذاشتن رویکرد تغییر از درون و انقلاب مخملی در ایران باشد .
رییس دانشگاه پیامبر اعظم ( ص) با تاکید بر این که هم اکنون ما در مرحله سوم از طرح استکباری آمریکا قرار گرفته ایم افزود :در این مرحله آمریکا قصد دارد با تحذیر ایران به وسیله قطع نامه ها ، ایران اسلامی را در چارچوب های مشخصی قرار دهد و مانع ایفای نقش فعال در جهان توسط جمهوری اسلامی بشود .
عدم پذیرش تبدیل ایران به قدرت برتر منطقه ، تحریم های تسلیحاتی و ممانعت از مقابله با تروریسم و اعتراض به ایفای نقش ایران در مهندسی تغییرات منطقه ، شاهد این ادعاست .

IMG_3031
سراج ، در ادامه به خطر حلقه های نفوذ دشمن اشاره و تصریح کرد : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، آمریکا تلاش کرده تا با ایجاد حلقه های نفوذ پیرامون شخصیت های بلندپایه در نظام جمهوری اسلامی و از طریق اثرگذاری بر آنها ، برنامه های استکباری خود را به مرحله‌ ی اجرا برساند و اولین نشانه گذاری و حلقه نفوذ را با هدف قراردادن دولت موقت مهندس بازرگان آغاز کرد که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و رهبری امام راحل این نقشه ناکام ماند .
وی در ادامه به تشریح طرح ریزی های آمریکا و استکبار جهانی برای ایحاد حلقه نفوذ پیرامون سایر شخصیت های بلندپایه در دولت های گذشته پرداخت و افزود : خوشبختانه تا کنون با رهبری آگاهانه مقام ولایت فقیه این توطئه ها با شکست روبرو شده است.
سراج همچنین با اشاره به برجام هسته ای گفت : در مساله هسته ای نیز دشمن در تلاش است تا راه نفوذ را پیگیری کند و ضمن اجرای چهارمین مرحله از طرح استکباری خود با عنوان تعامل ، ما را به سمتی هدایت کند که به پذیرش سهم و نقش تعیین شده از سوی استکبار تن بدهیم که با هشیاری و شناخت طرح ها و نقشه های دشمن قادر به تقابل با آن خواهیم شد .
همچنین گروه تئاتر اتفاق ، به کارگردانی ابوذر آستانی ، اجرای نمایشی با عنوان «محرم زنده است» را با موضوع دفاع مقدس ، در این همایش به صحنه برد .
درپایان نیز بیانیه ی مشترک ۹ دفتر بسیج دانشجویی گیلان قرائت شد که در آن ضمن انتقاد از عملکرد اخیر وزیر امورخارجه کشورمان در مصافحه با رییس جمهور آمریکا ، خواستار رعایت خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در سیاست خارجه شدند و به مقامات و دولتمردان ایران هشدار داده شد که از اقداماتی که باعث گستاخ تر شدن آمریکایی ها می شود بپرهیزند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه