بنی صدر هم می خواست با صدام مذاکره کند/ پادشاهان بی عرضه ما با مذاکره و برجام خاک کشور را می بخشیدند

رییس مجمع عالی بسیج استان گیلان گفت: نگاه به تاریخ کشورمان نشان می دهد هر وقت دشمنان به مرزهای کشور حمله کردند پادشاهان بی عرضه ما به سر میز مذاکره رفته اند و بعد با توافق و برجام مانندی بخشی از خاک آن را جدا کرده اند.

بنی صدر هم می خواست با صدام مذاکره کند/ پادشاهان بی عرضه ما با مذاکره و برجام خاک کشور را می بخشیدند

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، نظرعلی علیزاده در یادواره شهدای روستاهای سراکه، گنذر و شالمای ماسال ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نگاه به تاریخ کشورمان نشان می دهد هر وقت دشمنان به مرزهای کشور حمله کردند پادشاهان بی عرضه ما به سر میز مذاکره رفته اند و بعد با توافق و برجام مانندی بخشی از خاک آن را جدا کرده اند.

وی افزود: در گذر زمان، نقطه درخشان تاریخ ایران همین چند ۱۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در طی آن صدام به پشتوانی کشورهای به اصطلاح ابرقدرت دنیا به ما حمله کرد اما مردم وارد عرصه دفاع شدند و هزینه سنگینی برای دفاع از وطن و دین خود پرداخت کردند و دشمن را بیرون کردند و این نقطه‌ی درخشان تاریخ کشورمان است.

رییس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه جنگ زمانی آغاز شد که ایران در وضعیت بسیار نامناسبی به لحاظ سازمان نظامی قرار داشت گفت: جنگ زمانی آغاز شد که همه‌ی نظام در اثر انقلاب اسلامی تغییر یافته بود و یک دولت لیبرال و ملی گرا بر سر کار بود؛ ارتش بخاطر انقلاب از بین رفته بود و تنها بخش هایی از آن توسط برخی نیروهای انقلابی حفظ شده بود.

سردار علیزاده نظام اسلامی را در هنگام وقوع جنگ نوپا و فاقد آمادگی لازم برای جنگ دانست و اظهار کرد: در همان زمان یک کارشناس خارجی بین المللی گفته بود با شرایط موجود الان زمان مناسب برای حمله به ایران است و صدام هم اعلام کرده بود که نمی گذارد ایران جا پای خود را محکم کند و حمله به ایران برای من یک تفریح نظامی است و به این ترتیب با ۱۹۲ فروند هواپیمای بمب افکن شهرهای ایران را بمباران کرد و این در حالی بود که در سال ۵۳ قرارداد الجزایر توسط صدام امضا شده بود اما در توجیه کار خود در سال ۵۹ گفت ما در در آن سال در نقطه ضعف قرار داشتیم و این قرارداد را مقابل رسانه ها پاره کرد.

فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج گیلان افزود: همان مدل پادشان گذشته را بنی صدر در جنگ اجرا کرد و اجازه داد دشمن تا داخل شهرهای ما نفوذ کند و به این ترتیب در چند عملیات شکست خورد و نزد امام رفت و گفت ما نمی توانیم با اینها بجنگیم و باید با آنها وارد مذاکره شویم. بنی صدر بعدها عزل شد و بعد از عزل او سپاه و ارتش متحد شدند و عملیات حصر آبادان را با پیروزی به ثمر رساندند و خرداد ماه سال بعد نیز خرمشهر آزاد شد. همان مدل شاهان را می خواستند در جنگ اجرا کنند اما امام (ره) و مردم ایستادگی کردند.

علیزاده با بیان اینکه کشورهای دیگر اقدام به حمایت و کمک نظامی و مالی به عراق کردند گفت: در اواخر جنگ آمریکایی ها بصورت مستقیم وارد جنگ شدند. عربستان نفت عراق را می فروخت و کویت از این کشور حمایت های مالی می کرد. فرانسه سیستم‌های مدرن هوایی به این کشور اعطا کرد و انگلیسی ها از هرگونه پشتیبانی مالی، نظامی و فنی از عراق حذر نکردند اما مردم ایران در برابر همه اینها کشورها ایستادگی کردند و به نتیجه رسیدند. جمهوری اسلامی با ۳۶ میلیون نفر جمعیت در برابر همه کشورهای به اصطلاح قدرتمند و ابرقدرت ایستاد و سلاح‌های شرقی و غربی و دلارهای عربی و نیروهای کشورهای مختلف کارگر نیافتاد و ایران یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

رییس مجمع عالی بسیج ادامه داد: زمانی قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد که نیروهای کشورمان در ۱۵ کیلومتری بصره حضور داشتند و در متن قطعنامه اشاره‌ای به کشور متجاوز نشده بود بلکه تنها گفته شده بود که سازمان ملل شروع کننده جنگ را پس از بررسی معرفی کند. همین سازمان ملل بعدها پس از ۲ ساعت از حمله عراق به کویت از این کشور خواست کویت را ترک کند اما برای جنگ ما یک سال بعد از پایان جنگ متجاوز را معرفی کرد.

وی با طرح این موضوع که شهدا بنا به فرمان امام (ره) وارد عرصه جنگ شدند اظهار کرد: امام تعریف دیگری از جنگ داشت و می فرمود صدام برای محو اسلام می جنگد و ما برای احیای آن جنگ خواهیم کرد پس جنگ ما جنگ حق و باطل و اسلام و کفر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه