برداشت برگ سبز چای ۱۹درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۱۹ درصدی برداشت برگ سبز چای در استانهای چای خیز به دلیل شرایط مناسب جوی و انجام بهزراعی به موقع خبر داد.

برداشت برگ سبز چای ۱۹درصد افزایش یافته است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان»، محمدولی روزبهان امروز با اشاره به وضعیت برداشت برگ سبز چای از باغ‌های استان های گیلان و مازندران گفت: در برداشت تابستانه نزدیک به چهل هزار تن برگ سبز چای توسط کشاورزان این دو استان برداشت شده‌است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۸ درصد مجموع مبلغ بهای برگ سبز چای به حساب چایکاران واریز شده‌؛ افزود: در چین بهاره ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای با بهای بیش از ۶۴ میلیارد تومان برداشت شده‌است.

رئیس سازمان چای مجموع پرداخت مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را تاکنون ۸۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سه میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان اخیراً پرداخت شده‌است که در مجموع ۷۱ درصد مطالبات به حساب چایکاران تاکنون واریز شده‌است.

روزبهان از افزایش ۱۹ درصدی تولید چای از باغ‌های گیلان و مازندران خبر داد و افزود: امسال به دلیل شرایط مناسب نزولات و انجام بهزراعی مناسب و پودرپاشی وضعیت برداشت برگ سبز چای با رشد قابل توجه ای مواجه شده است.

به گزارش «لاهیجان»،به گفته رئیس سازمان چای تاکنون ۷۴ هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شده‌است.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه قیمت بهاره برگ سبز چای ۱۰۰ درصد پرداخت شده‌است، خاطرنشان کرد: پرداخت مابقی مطالبات تابستانه چایکاران گیلان و مازندران در آینده انجام می‌شود.

به گزارش «لاهیجان»، در گیلان و مازندران ۱۶۵ واحد چایسازی وجود دارد که بیش از ۱۵۰ واحد با سازمان چای کشور قرارداد منعقد کرده‌اند و مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه