کاهش جمعیت کیفری زندانیان در گیلان

مدیرکل زندان‌های گیلان از پیگیری کاهش جمعیت کیفری زندانیان در این استان خبر داد.

کاهش جمعیت کیفری زندانیان در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، سید حمید حسینی با اشاره به نقش رسانه در پیشبرد اهداف تشکیلات اداری اظهار کرد: رسانه می‌تواند افکار عمومی را هدایت کرده و خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌ها را اطلاع‌رسانی کند.

وی افکار عمومی را ضامن بسیاری از هنجارها و قوانین بین‌المللی عنوان کرد و افزود: تنظیم، هدایت و مدیریت افکار عمومی توسط رسانه‌ها انجام می‌شود و با بهره‌مندی از خرد جمعی باید بتوانیم از این قابلیت بزرگ بهتر استفاده کنیم.

حسینی با بیان اینکه کاستی‌هایی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: اصحاب رسانه با تذکر مطالبات و خواسته مردم می‌توانند موارد را انتقال دهند و این امر در راستای چابک‌سازی، اصلاح و تحقق آرمان‌های اداری و اللهی تاثیرگذار است.

مدیرکل زندان‌های گیلان، مسئولیت زندان‌بانی را خطیر خواند و بیان کرد: افرادی که به عنوان متهم و مجرم آزادی آنها به طور موقت و دائم سلب می‌شود با دو هدف است.

وی حاکم شدن نظم، امنیت، آرامش و آسایش در جامعه را از مسئولیت‌های زندان‌بانی عنوان کرد و گفت: زندان‌بانان با بسترسازی ارائه خدمات در جامعه زندان با نگه‌داری محکومان و مجرمان به طور مستقیم نقش دارند.

حسینی با اشاره به اینکه اصلاح و تربیت مجرم و متهم از اهداف بزرگ زندان‌بانی است، خاطرنشان کرد: مدیریت برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی مددجویان در زندان حائز اهمیت است.

مدیرکل زندان‌های گیلان بر پیوند قطع شده زندانی با خانواده و جامعه تاکید کرد و یادآور شد: زندانی روزی به جامعه بر می‌گردد و باید خدمات فرهنگی، روان‌درمانی و اشتغال‌آموزی در زندان‌ها فراهم شود تا مددجو خود را برای ورود به اجتماع تطبیق دهد.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌های گیلان دارای عقب‌ماندگی‌هایی است، اظهار کرد: تلاش می‌شود با بهره‌مندی از خدمات تمام دستگاه‌ها مجرمی که محصول جامعه است با استفاده از امکانات موجود بتواند بازاجتماعی شود.

حسینی از ارائه خدمات و زندان‌بانی جدید در دوره جدید اداره کل زندان‌های گیلان خبر داد و افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان در زندان‌های استان را پیگیری می‌کنیم و برای تحقق این امر برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه تلاش شده حقایق زندان به مردم و مسئولان گفته شود، بیان کرد: موضوع مذکور در راستای کمک به تمام زندانیان است.

وی معرفی زندانیان به عنوان شهروند را از برنامه‌های دوره جدید زندان‌های گیلان عنوان کرد و گفت: نگاه مردم نسبت به زندانی باید تلطیف شود.

حسینی با بیان اینکه خانواده زندانیان با زندانی شدن فرد در معرض آسیب قرار می‌گیرند، تصریح کرد: موضوعی که مربوط به یک نفر است نباید به خانواده منتقل شده و خانواده تنبیه شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف در استان اشاره کرد و یادآور شد: بسیج همگانی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌ها را با بومی‌سازی می‌توانیم در گیلان اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: زندان با توجه به اینکه محدودیت است اما محرومیت از حقوق شهروندی نیست.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه