مردم با مشکلات زیست محیطی رودخانه های رشت دست و پنجه نرم می کنند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اشاره به این که مردم با مشکلات زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهر رود دست و پنجه نرم می کنند، گفت: رودخانه ها به محل دفن زباله ها ی خانگی و فاضلاب های صنعتی تبدیل شده اند.

مردم با مشکلات زیست محیطی رودخانه های رشت دست و پنجه نرم می کنند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دیارباران، اصغر خودکار با اشاره به وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهر رود، اظهار کرد: مشکلات زیست محیطی مختص به نوار شمالی کشور نیست بلکه اقصی نقاط کشور دچار این بیماری با برخورداری از ساختار و جریان تخریب کننده محیط زیست هستند.

وی با بیان اینکه اکنون در بیشتر مناطق کشور، رودخانه ها به محل دفن زباله ها ی خانگی و فاضلاب های صنعتی تبدیل شده اند، تصریح کرد: رودخانه های زرجوب و گوهر رود هم مستقیما با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با تاکید بر اینکه دولت دغدغه رودخانه های زرجوب و گوهر رود و محل دفن سراوان را دارد، افزود: در سفر رئیس جمهور به گیلان دولت اعتبارات خاصی را به ساماندهی این رودخانه ها ی مهم شهرستان رشت اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که مردم با مشکلات زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهر رود دست و پنجه نرم می کنند، اضافه کرد: حجم فاضلاب ها در این مناطق بالا است و این ارکان محیط زیست در شهرستان رشت از چرخه اکوسیستم خارج شده اند .

خودکار در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه ها و نهاد های ذیربط باید در راستای ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب ساماندهی این رودخانه ها را آغاز کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه