کشف ۲۰۰ تخلف جدید در گردنه حیران!/تصاویر

در گردنه حیران ۵۰ مورد تخلف داخل طرح هادی و ۵۰ مورد خارج از طرح هادی انجام شده که علاوه بر این موارد وضعیت ۲۰۰ تخلف دیگر نیز در منطقه در حال بررسی است.

کشف ۲۰۰ تخلف جدید در گردنه حیران!/تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از وطن امروز ،قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور درباره پرونده زمین‌خواری گردنه حیران اظهار داشت: در منطقه گردنه حیران مانند خیلی از مناطق استان‌های شمالی کشور تغییر کاربری اراضی کشاورزی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این روستا بیش از ۵ برابرمورد نیاز، محدوده طرح هادی را  تعیین کرده‌اند، به تسنیم ابراز کرد: نیاز این روستا برای اجرای طرح هادی و ساخت مسکن و خدمات عمومی ۳۰ هکتار اعلام شده اما ۱۳۰ هکتار نیز بیشتر از این میزان، ساخت و ساز انجام شده و در مجموع ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داده‌اند.
افشار یادآور شد: تعداد تغییر کاربری اراضی در طرح هادی که در مساحت ۱۳۰ هکتار انجام شده ۵۰ مورد بوده که مسؤول برخورد با آنها دهیاری و بخشداری است. وی با ابراز اینکه در این روستا مساحتی اضافه بر طرح مصوب، مجوز ساخت و ساز در محدوده طرح هادی داده شده، خاطرنشان کرد: دهیار بر‌خلاف طرح مصوب در اراضی کشاورزی که در طرح هادی وجود داشته، شروع به دادن مجوز ساخت و ساز بیشتر از اندازه مجاز کرده است. رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان داشت: در این روستا همچنین ۵۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز خارج از طرح هادی صورت گرفته که ما برای آنها برگ تخلف تهیه و به مرجع قضایی ارسال کرده‌ایم. به گفته افشار، در منطقه حیران ۲۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز دیگر نیز انجام شده است که  گروهی را در منطقه مستقر کرده‌ایم تا آنها را انطباق دهند.
وی افزود: در صورتی که ساخت و ساز این اراضی، خارج از طرح هادی باشد، برای آنها پرونده  تشکیل داده، به دادگاه معرفی می‌شوند اما اگر داخل طرح هادی باشد آنها را به بنیاد مسکن، فرمانداری یا استانداری معرفی می‌کنیم تا به کمیسیون ماده ۹۹ معرفی شده، اقدامات لازم درباره آنها انجام شود./تصاویر

45131_897

 

 

96425717645028712781h114352262223247

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه