مجتمع بزرگ تولید قارچ ماسال همزمان با هفته دولت افتتاح می شود

فرماندار ماسال با اشاره به رابطه تنگاتنگ معضل بیکاری با مسائل اجتماعی و فرهنگی و لزوم حمایت از کارآفرینان، از افتتاح مجتمع بزرگ تولیدی قارچ و دیگر محصولات کشاورزی با ظرفیت اشتغال ۱۱۰ نفر همزمان با هفته دولت خبرداد.

مجتمع بزرگ تولید قارچ ماسال همزمان با هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، محمود قاسم نژاد در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده این شهرستان با بیان اینکه در تحلیل مسایل اجتماعی جامعه از قبیل ازدواج، طلاق، بیکاری، اشتغال و عفاف و حجاب نباید به ارائه نظرات کلی بسنده کرد، گفت: مسائل و مفاهیم اجتماعی و فرهنگی به دلیل پیچیدگی و چند وجهی بودن نیازمند تحلیل دقیق و مصداقی است و باید به صورت کاربردی راهکارهایی برای هریک از این مسائل بیابیم.

وی رابطه  معضل بیکاری با مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه را بسیار تنگاتنگ ارزیابی کرد و اظهار داشت: از همین رو با وجود امکانات محدود، تمام تلاش خود را جهت تسهیل روند سرمایه گذاری و حمایت از کارآفرینان در شهرستان به کار می بریم تا زمینه توسعه اقتصادی شهرستان و به تبع آن رفع معضل بیکاری را مهیا نماییم.

فرماندار ماسال راه اندازی مجتمع کشت و صنعت بهداد شمال با ظرفیت اشتغال ۱۱۰ نفر همزمان با هفته دولت را الگویی مناسب در این زمینه عنوان کرد وافزود: سرمایه گذار این شرکت خصوصی با مسائل و مشکلاتی در راه اندازی این پروژه روبرو بود که فرمانداری در جهت رفع این مسائل و مشکلات تلاش کردند تا این مجتمع بزرگ با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان شروع به کار نماید. .

قاسم نژاد  تکریم ارباب رجوع را یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی دانست و تاکید کرد : همه ادارت به عنوان کارگزاران نظام اسلامی موظف هستند  روند کارهای اداری را برای مردم و به ویژه کارآفرینان تسهیل کنند.

وی همچنین با اشاره به  بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص احیای سبک زندگی اسلامی در جامعه، افزود: فرهنگ ما برگرفته شده از آموزه ها، دستورالعمل ها و راهکارههایی دینی بسیاری می باشد که باید در جهت تقویت ارزشهایی همچون احترام به بزرگتر، صله رحم، عفاف و حجاب در جامعه و خانواده  برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم.

رییس کار گروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ماسال، افزایش آمار طلاق در جامعه را بسیار نگران کننده دانست و یادآور شد: علت بسیاری از طلاق ها در جامعه ریشه در عوامل اقتصادی همچون بیکاری، عدم آموزش مهارت های زندگی و آستانه تحمل پایین زوجین دارد.

قاسم نژاد با تاکید بر آسیب شناسی دقیق معضلات اجتماعی و لزوم جلوگیری از پیامدهای منفی آن تصریح کرد:  فرهنگ سازی از طریق آموزش و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مناسب، نصب دوربین های مداربسته در اماکن عمومی و معابر شهری و اختصاص بودجه توسط شهرداری ها برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی می تواند به ارتقاء اجتماعی جامعه و بهبود وضعیت امنیتی اجتماعی آن بیانجامد.   .

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت ارائه شادی ها و تفریح های مطابق با ارزشهای اسلامی در جامعه، خاطر نشان کرد: در شرایطی که خلا این نوع شادی مجاز در جامعه وجود داشته باشد، شرایط برای ترویج ابتذال بین نوجوانان و جوانان فراهم می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه