مراسم یابود عالم ربانی حاج سید یونس عرفانی برگزار می گردد

مراسم سی و سومین سالگرد در گذشت آیت ا.. عرفانی نماینده فقید تالش در مجلس شورای اسلامی با حضور آیت ا… قربانی امام جمعه رشت در مسجد جامع تالش برگزار خواهد شد.

مراسم یابود عالم ربانی حاج سید یونس عرفانی برگزار می گردد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر، مراسم یادبود رحلت عالم ربانی حاج سید یونس عرفانی از روحانیون به نام کشور با حضور آیت ا… قربانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت روز چهارشنبه ۹۴/۵/۷ از ساعت ۱۷ ای ۱۹ در مسجد تالش برگزار خواهد شد.

آیت ا.. عرفانی از مبارزین انقلابی که هم قبل و بعد انقلاب منشا خدمات زیادی در منطقه تالش و خود تهران و کشور لبنان بوده است.

مرحوم سیدیونس عرفانی به عنوان عضو شورای مرکز جامعه روحانیت مبارز تهران قبل از انقلاب اسلامی بارها به ساواک احضار شد و مورد بازجویی و آزار و اذیت قرار گرفت .

مرحوم عرفانی همواره به دلیل افشاگری علیه رژیم ستم‌شاهی در منبر و مسجد مورد تذکر بود، و با دعوت از علما و شخصیت‌هایی که در مبارزه بودند، برای سخنرانی در مسجد به تقویت عناصر انقلابی می‌پرداخت.

مسجد سیدالشهدا (ع) به عنوان پایگاه فعال برای مبارزات انقلاب در منطقه غرب تهران زبانزد خاص و عام بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس سوابق مرحوم عرفانی ، مسئولیت کمیته منطقه ۸ به وی واگذار شد و آن را در طول مدت تصدی خود به بهترین نحو به انجام رساند.

وی علاوه بر این وظائف براى خدمت بیشترى مکرر به کشورهاى پاکستان و مصر و لبنان و حجاز مسافرت نموده و در کنفرانسها ی اسلامى شرکت و سخنرانیهاى جالبى ایراد نموده که مورد اعجاب و تجلیل دانشمندان و روشنفکران و دانشجویان عالى قرار گرفته است و بالاخص در سفر آخرشان به لبنان از طرف آیت‏ ا.. شریعتمدارى براى شرکت در مجلس یادبودى که از طرف دانشمندان و دانشجویان لبنانى براى استاد مرتضى مطهرى شهید تشکیل شده بود سخنرانى عجیب و مهمى نمودند که در جرائد آن کشور و غیره منعکس گردید.

 

در پایان عکس های کمیاب از دیدارهای این مجاهد که هنوز هم بعداز سی سال همه در تالش  با نام نیک از ایشان یاد می کنند در سایت قرار می دهیم .

مرحوم عرفانی در محضر امام خمینی (ره)

 

از راست : شهید دکتر مفتح – آیت الله مهدوی کنی  – امام خمینی (ره) – آیت الله خسروشاهی – آیت الله محلاتی – آیت الله امامی کشانی – آیت الله حقی – آیت الله سید یونس عرفانی

از چپ: حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمود خلیلی، حجت الاسلام و المسلمین سید یونس عرفانی، آیت الله سید رضا صدر، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالامیر قبلان، امام موسی صدر، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عراقی، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضاگلسرخی، احمد قبیسی ( در جریان سفر سال ۱۳۵۴ به لبنان  )

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه