دوران معامله برد- باخت تمام شد/ پیام توافق وین این بود که “هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید” + فیلم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دوران معامله برد- باخت تمام شده است، گفت: پیچیده‌ترین مشکل پای میز مذاکره حل خواهد شد.

دوران معامله برد- باخت تمام شد/ پیام توافق وین این بود که “هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید” + فیلم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت که صبح امروز(پنجشنبه) برگزار شد، ضمن تجلیل از فعالان حوزه سلامت به ویژه سازمانهای مردم‌نهاد گفت: علامت رشد و توسعه واقعی یک کشور، صنعت آن کشور و این نیست که زندگی و وسایل رفاه لازم در اختیار مردم باشد چرا که اگر جامعه‌ای غم یکدیگر را داشت و تنها به فکر خود نبود و هر فردش تمام کشور را اعضای خانواده خود محسوب کرد، این کشور یک کشور توسعه‌یافته و پیشرفته است.

روحانی افزود: دولت یازدهم از آغاز شروع به کارش مبنایش بر این بود که در همه امور با مشورت مردم و متخصصین تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: قصد دولت این است که هر کاری که مردم می‌توانند انجام دهند و جزء امور حاکمیتی نیست، تصدی آن به مردم بازگردد و دولت در برابر مردم پاسخگو باشد چون کشور از آنِ مردم است.

رئیس جمهور اضافه کرد: اراده حاکم بر اداره جامعه از اراده انسانها و جمع و جامعه نشات می‌گیرد لذا اگر توانستیم در این مسیر قدم برداریم به نظر می‌رسد امیدها برمی‌گردد.
روحانی افزود: منظور از سلامت، تنها سلامت جسم نیست حتی تنها سلامت جسم و جان هم نیست بلکه سلامت اخلاق، سلامت معنویت و سلامت اخلاق حرفه‌ای جامعه را نیز شامل می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما یک سلامت عام جامع و شامل همه ابعاد زندگی را می‌خواهیم، اضافه کرد: در این راستا اگر جامعه امیدوار و در عین حال متحد شد، همه مشکلات را از پیش پای خود برخواهد داشت.
روحانی گفت: مردم و جامعه می‌توانند در امور بسیار مهم اجتماعی اقتصادی و علمی و فرهنگی، بار مسئولیت را بردوش بگیرند و دولت هم باید قدم به قدم تصدی امور را به مردم بازگرداند، این مردمند که با اراده خود پیچیده‌ترین معضلات منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز با انگشت تدبیر خود می‌گشایند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از روز اول همه حرف ما این بود که بگذاریم که مردم حرف بزنند و تصمیم بگیرند و ما مجری خواست مردم باشیم، اظهارداشت: ما معتقدیم مردم به خوبی می‌فهمند چه راهی را باید انتخاب کنند، آنها به خوبی می‌توانند تشخیص دهند که مصلحتشان در چه راهی است.

روحانی اضافه کرد: مردم اگر ببینند مسئولین، مجری مطالبات و خواست آنها هستند و در برابرشان پاسخ‌گو هستند ملت بزرگی مثل ایران به صحنه خواهد آمد و تنها نظاره‌گر نخواهد بود.
روحانی اضافه کرد: اگر یک ملت به صحنه آمد چه قدرتی می‌تواند در برابر خواست یک ملت متمدن، صاحب فرهنگ، عالم، شجاع، دلاور و یکپارچه بایستد؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با طرح این سوال که چه کسی توانست گره هسته‌ای را باز و پیام نویی را به جهان طنین‌انداز کند، گفت: همه به بندهای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ توجه می‌کنند در حالی که کار دیپلماتهای ما مهمتر و بالاتر از این حرفها بود.

وی با بیان اینکه پیام مذاکرات به طرف غربی این بود که خشونت، تهدید، ارعاب و تحریم را کنار بگذارید چرا که دوران معامله برد- باخت تمام شده است، افزود: پیچیده‌ترین مشکل پای میز مذاکره حل خواهد شد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ما در مذاکرات به یک فرد عالِم نیاز داشتیم، گفت: اگر بگوییم در مسائل سیاسی و بین‌المللی حداقل یکی از افراد عالم انگشت‌شمار کشور ما دکتر ظریف بوده و هست، اغراق و مبالغه نکرده‌ایم و اگر بگوییم در زمینه دانش و فناوری هسته‌ای یکی از متخصص‌ترین افراد کشور دکتر صالحی بوده باز هم اغراق و مبالغه نکرده‌ایم.
روحانی با بیان اینکه تنها هنر من انتخاب بهترین‌ها بود، گفت: در مذاکرات، علم و دانش این عزیزان در کنار شهامت، ایستادگی و دلاوریشان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تاریخ در ۲۴ خرداد سال ۹۲ رقم خورد، تصریح کرد: مردم در سال ۹۲ گفتند که اگر سانتریفیوژها بچرخد و اقتصاد نچرخد، آن هم خواهد ایستاد، این اشتباه است که تمام زندگی مردم را در چرخش سانتریفیوژها ببیند چرا که مردم سالها تحریم‌ و فشار را در سراسر زندگیشان را تحمل کردند.

رئیس‌جمهور افزود: این ملت بسیار بزرگ است، بیش از آنچه که در تصور و مخیله دیگران است.

روحانی تاکید کرد: من در سفرهای دو سال گذشته خود به سازمان ملل به مسئولین دیگر کشورها می‌گفتم که تحریم شما نسبت به ایران کاری غیراخلاقی، غیرانسانی و ضد حقوق بشر بوده است.
وی در ادامه به تحریم دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد  و گفت: شاید غربی‌ها بگویند که ما دارو را تحریم نکردیم اما ایران برای وارد کردن دارو به سیستم بانکی نیاز داشت که آن هم مسدود بود، ما برای وارد کردن دارو از سیستم اهل حجر یعنی صرافی و دلالی استفاده می‌کردیم.

روحانی اضافه کرد: آنها می‌گفتند که فعالیت هسته‌ای ایران علیه صلح و امنیت جهانی است و ما را با این عنوان به شورای امنیت فصل هفتم بردند ولی اکنون ما با قطعنامه ۲۲۳۱ از این قسمت خارج شدیم.

رئیس‌جمهور افزود: آنها می‌گویند با این توافق، همه تحریمهای مالی، اقتصادی، بیمه‌ای و کشتیرانی برطرف می‌شود. همه اینها درست است ولی این توافق پیامی را برای دنیا داشت که سلاح و تهدید را برای همیشه زمین بگذارید.

روحانی تاکید کرد: این توافق این پیام را برای دنیا داشت که مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل بین‌المللی، راه حلش گفتگو و مذاکره  و مفاهمه است.
وی ادامه داد: این توافق این پیام را برای جهانیان داشت که به جای تقابل همه باید تعامل را انتخاب کنیم و البته یک پیام زیبای دیگر هم داشت که “هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید”.
روحانی اظهار داشت: این کار عظیم و بزرگ با اراده ملت و حضور و تلاش مردم و هدایتهای مقام معظم رهبری انجام شد، از روز اول در تمام مسیر و هر زمان که به کمک و حمایت ایشان نیاز داشتیم، حتی یک بار هم به ما نگفتند که وقت ندارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر که فرمودند “همه باید توجه کنیم که مبادا این موضوع باعث دو دستگی در کشور شود”، گفت: ما در یک بازی ورزشی هم این کار نمی‌کنیم که برای تیم خود کف نزنیم، وقتی تیم ایران دربرابر تیم مقابل و رقیب پیروز می‌شود همه کف می‌زنند آن وقت می‌شود برای این تیم باعظمت یک فرد ایرانی باشد و کف نزد؟

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران به همه نشان داد که ما در همه امور پیروزیم و اگر همه ملت به صحنه بیایند و اگر جایی ملت در صحنه نباشد ما پیروز نخواهیم شد.
وی ادامه داد: این دولت از روز اول امر سلامت مردم را دنبال کرد و یک قدم برداشت و مردم نیز قدم برداشتند لذا باید این مسیر ادامه دهیم چرا که کار سلامت و اخلاق مردم فقط با پزشک و بیمارستان و وزارتخانه و دولت حل نمی‌شود و همه مردم باید به صحنه بیایند.

روحانی گفت: در امر سلامت دولت به این نکته توجه کرد که در ادامه به جای تقسیم پول یارانه بخشی از این یارانه به بخش درمان و بهداشت اختصاص دهد و این کاری بود که دولت انجام داد و بار سنگینی را از روی دوش بیماران برداشت اکنون نوبت شما مردم و سازمانهای نهاد است که بیایید و به تمام قشری که امروز نیاز به کمک دارند کمک کنید.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: این مشارکت دولت با سازمانهای مردم‌نهاد ما را به نقطه مطلوب می‌رساند و من از تمام این سازمانها و وزارت سلامت و بهداشت و شخص دکتر هاشمی که بار بسیار سختی را بر دوش کشیدند قدردانی می‌کنم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه