آماده‌باش رشت برای مقابله با حوادث احتمالی باران

فرماندار رشت گفت: تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با حوادث احتمالی بالا آمدن آب در معابر و سیل در رودخانه‌های رشت آماده‌باش شدند.

آماده‌باش رشت برای مقابله با حوادث احتمالی باران

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، سید عیسی مهدوی صبح امروز در جریان بازدید از نقاط خطرآفرین دریای این شهرستان با اشاره به ورود حجم بسیار گردشگران به رشت اظهار کرد: امسال خدمات توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران به گردشگران با کیفیت بالاتری ارائه می‌شود.

وی به آغاز بارندگی از روز گذشته در رشت اشاره کرد و افزود: تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با حوادث احتمالی بالا آمدن آب در معابر و سیل در رودخانه‌های رشت آماده‌باش شدند.

مهدوی با بیان اینکه هشدار به‌موقع اداره هواشناسی موجب شده آمادگی لازم در بخش‌های مختلف ایجاد شود، تصریح کرد: رشت با وجود نقاط گردشگری در جلگه، ساحل و کوهپایه دارای جاذبه ویژه‌ای است و گردشگران بسیاری در این شهرستان حضور پیدا کردند.

فرماندار رشت ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی در این شهرستان را مقصد بسیاری از گردشگران خواند و بیان کرد: ساحل موهبتی برای مردم رشت در راستای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

این مسئول به فعالیت ۱۱ طرح دریا در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: امسال دو طرح سالم‌سازی دریا توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و ۹ طرح توسط فرمانداری رشت مدیریت می‌شود.

مهدوی از واگذاری طرح سالم‌سازی دریای «حاجی‌بکنده» به شهرداری لشت‌نشاء خبر داد و یادآور شد: ۵۵ نقطه خطرآفرین در ساحل دریای رشت شناسایی شده و با نصب تابلو هشدارهای لازم به گردشگران داده شده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه ۶۰۰ نیروی همیار و همیار پلیس برای هدایت گردشگران در ساحل دریای این شهرستان مستقر شدند، خاطرنشان کرد: ۱۲۳ نفر عوامل اجرایی نجات غریق در ساحل دریا استقرار دارند.

وی به ایجاد کمپینگ در پارک‌ها توسط شهرداری‌ها در شهرهای شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: مکان‌های اقامتی گردشگران باید با رعایت شأن و منزلت مسافران باشد.

مهدوی با بیان اینکه تعدادی کلاس درس برای اسکان گردشگران فرهنگی توسط آموزش و پرورش در رشت آماده‌سازی شده است، اظهار کرد: افزایش کلاس‌ها به منظور اسکان بیشتر گردشگران حائز اهمیت است.

فرماندار رشت از راه‌اندازی گشت‌های نظارتی به منظور بازرسی از واحدهای خدماتی و گردشگری در رشت خبر داد و بیان کرد: گشت‌های نظارتی با هماهنگی تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و … تشکیل شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه