مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اهدای ۳۳ مورد اعضای بدن در گیلان

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان از اهدای ۳۳ مورد اعضای بدن بیماران دچار مرگ مغزی در گیلان خبر داد و گفت: گیلان هم از لحاظ تعداد اهدای عضو به نسبت سال‌های گذشته و هم آمار رضایت گیری از خانواده‌های بیماران دچار مرگ مغزی به نسبت استان‌های دیگر نیز شرایط بهتری دارد.

اهدای ۳۳ مورد اعضای بدن در گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  سیامک ریماز صبح امروز و در گفتگو با خبرنگاران با اعلام خبر اهدای اعضای ۳۳ بیمار دچار مرگ مغزی در گیلان به بیماران نیازمندان اظهار کرد: این اهداها شامل؛ ۳۹ مورد اهدای کلیه، ۲۹ مورد کبد و چهار مورد اهدای قلب بوده است.

 وی با بیان اینکه از مجموع اهدای کلیه پنج مورد برای پیوند به شیراز انتقال یافت و بقیه در رشت پیوند شد، اضافه کرد: همچنین در زمینه اهدای کبد نیز هشت مورد در رشت پیوند شد، ۲۰ مورد به شیراز و یک مورد هم به تهران انتقال یافت.

 مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان با اشاره به انتقال چهار مورد اهدای قلب به تهران بیان کرد: این استان به لحاظ تعداد اهدای عضو در کشور رتبه هشتم را دارد.

ریماز با بیان اینکه اگر چه گیلان هم از لحاظ تعداد اهدای عضو به نسبت سال‌های گذشته و هم آمار رضایت‌گیری از خانواده‌های بیماران دچار مرگ مغزی به نسبت استان‌های دیگر نیز شرایط بهتری دارد، افزود: در سال جاری خانواده‌های ۱۰ بیمار مرگ مغزی گیلان برای اهدای عضو عزیزشان رضایت ندادند.

وی با بیان اینکه بیماران دچار مرگ مغزی قابل‌برگشت به زندگی نیستند و فرد از نظر پزشکی فوت شده است، ادامه داد: ضمن اینکه تأیید مرگ مغزی توسط متخصصان بیهوشی، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، داخلی و متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود.

 مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۴۰ مورد بیمار در گیلان در فهرست پیوند کلیه و ۲۰ نفر در انتظار پیوند کبد هستند.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه