حجت‌الاسلام سرلک:

سیر الی‌الله از رفتار و اعمال شهدا استشمام می‌شود

کارشناس مذهبی با بیان اینکه سیر الی‌الله از رفتار و اعمال شهدا استشمام می‌شود، گفت: همه راهی مسیر خدا هستیم و هیچ‌کس به اندازه شهید نمی‌تواند ما را در این مسیر هدایت کند.

سیر الی‌الله از رفتار و اعمال شهدا استشمام می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام علی سرلک شامگاه جمعه در هشتمین سالگرد شهادت مدافع حرم سعید مسافر در مهدیه رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با طرح این سئوال که آیا انسان در فرصت کوتاه عمر مانند شهدا مسافر خدا هست یا خیر، اظهار کرد: لذا تمام قصه از اینجا شروع می‌شود که شهید مسافر بی‌قرار رفتن بود و در راه رسیدن به هدفش به آب و آتش زد تا به عهد ازلی خویش عمل کند.

وی گفت: ما یاد شهید را نمی‌توانیم زنده نگه داریم بلکه زنده نگه داشتن یاد شهدا دست خداست و از طرفی شهدا از این قاعده بی‌نیاز هستند لذا این ما هستیم که با یاد شهید دنبال خودمان هستیم تا پیدا شویم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شهید مسافر ثابت کرد که مسافر خدا است چون‌ با هجرت به خدا مسئله اول زندگی و روش حرکتش را تشخیص داده بود و آن را در ازدواجش، رفاقتش، مهربانی و عشق به پدر و مادرش و محبت به بچه‌های سوری ثابت کرد.

حجت‌الاسلام سرلک ادامه داد: اصل اول این است که ببینیم در فرصت کوتاه زندگی مسافر خدا هستیم یا نه؟ آیا این حرکت به سوی خدا در آهنگ زندگی ما وجود دارد؟ آیا رضایت خدا را در نظر دارم یا نه؟ لذا شیطان حدود ۶ هزار سال عبادت می‌کرد اما آن جایی مشخص می‌شود مهاجر خدا هستم که آیا برای تحقق آرمان‌های الهی هزینه می‌کنم.

وی با بیان اینکه بوی هجرت و سیر الی‌الله از رفتار و اعمال شهید استشمام می‌شود، گفت: مسافر خدا کسی است که میل، جهت و اولویتش خدا است و بدانید این مسیر تکه تکه شدن، غصه والدین، جدایی، تنهایی و … دارد لذا همه راهی خدا هستیم و هیچ‌کس به اندازه شهید نمی‌تواند ما را در این مسیر هدایت کند.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، شهدا مظهر قدرت جمهوری اسلامی هستند همان شهدایی که پس از سال‌ها پیکر مطهرشان برنگشته و مادرانی که بی‌خبر از فرزندانشان هستند لذا این شهدا هستند که با اسم، عکس و یادشان دل‌هایمان را راهی خدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سرلک افزود: شهید مسافر مانند همه ما زندگی‌ می‌کرد اما دعوت الهی او را به خود مشغول کرد لذا خدا ما را از کسانی قرار بدهد که دعوت او را لبیک بگوییم و‌ شهید صدای خدا را شنید و با تمام وجود جانش را فدا کرد و به راستی که رستگار شد.

وی به وجه اشتراک تمامی شهدا اشاره و عنوان کرد: شهدا راه خودشان را پیدا کردند بلکه این ما هستیم که باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: شهید عارفی از نوع دراویش نیست بلکه با تمام وجود وسط میدان است لذا شهید با جریان کفر گلاویز می‌شود در تمام عرصه‌ها گاهی در میدان جنگ گاهی در جریان زندگی با هرکسی که راه و مسیر خدا را بند بیاورد مقابله می‌کند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه