رئیس‌کل سابق دادگستری گیلان، معاون اول قوه قضاییه شد

رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

رئیس‌کل سابق دادگستری گیلان، معاون اول قوه قضاییه شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

حجت‌الاسلام خلیلی تا تیرماه سال گذشته رئیس‌کل دادگستری استان گیلان بود و سپس با حکم رئیس قوه قضائیه به سمت رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد.

رئیس قوه قضاییه صبح امروز در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضاییه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به‌دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به‌سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که به‌عهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیث عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون‌اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضایی ارزندۀ حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه‌منصوب‌شدۀ قوه قضاییه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به‌لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشأ اثر بود، به‌گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه