طرح سلامت معنوی در بیمارستان های رشت اجرا می شود

رشت- مدیر امور آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز استان گیلان از برگزاری طرح سلامت معنوی ویژه پرستاران، بهیاران و پزشکان در بیمارستان های رشت خبر داد.

طرح سلامت معنوی در بیمارستان های رشت اجرا می شود

به گزارش ۸دی نیوز، سید محمد صادق حجازی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به اهمیت دانستن احکام نماز بیمار برای پرستاران، بهیاران و پزشکان، ستاد اقامه نماز استان گیلان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی احکام نماز بیمار برای این قشر از جامعه پزشکی که به طور مداوم با بیماران سرو کار دارند کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، ۲ بیمارستان از بیمارستان های شهر رشت انتخاب شده و ۵۰ نفر از پزشکان، پرستاران و بهیاران تحت آموزش احکام نماز بیمار قرار گرفته و در پایان دوره به افراد گواهی اعطا می شود.

حجازی درباره ضرورت برگزاری این طرح گفت: از آنجایی که بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان ها به احکام نماز خود واقف نبوده و یا اینکه کادر پزشکی از این احکام اطلاعات درستی ندارند، لازم دانستیم تا با هدف فراگیر کردن فرهنگ نمازخوانی و آگاهی بخشی درباره احکام نماز بیماران، این دوره های آموزشی را برگزار کرده و با آموزش احکام نماز بیمار به کادر پزشکی، آنهارا در زمینه آموزش احکام به بیماران توانمند سازیم.

وی ادامه داد: این دوره با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

حجازی همچنین به برگزاری طرح طلایه داران نور با هدف آموزش و توانمندسازی ائمه جماعات مساجد اشاره کرد و افزود: در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت ترویج فرهنگ نمازخوانی در جامعه، برنامه هایی توسط کارشناسان زبده در ستاد اقامه نماز کشور طراحی شده که با ابلاغ این برنامه ها، دفاتر استانها موظف به هرچه بهتر اجرایی کردن این برنامه ها هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه