بازیگر و نویسنده تئاتر در گفتگو با «هشت‌‌دی» مطرح کرد:

«لطفاً بیدارم نکنید»؛ تئاتری متفاوت برای کودکان جنگ

بازیگر و نویسنده تئاتر «لطفاً بیدارم نکنید» با بیان اینکه موضوع این تئاتر کودکان جنگ فارغ از هر جغرافیای این کره خاکی است، گفت: این تئاتر بدون هیچ‌گونه دیالوگی به وسیله نور، آب و موسیقی پیام خویش را به مخاطب منتقل می‌کند.

«لطفاً بیدارم نکنید»؛ تئاتری متفاوت برای کودکان جنگ

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، «لطفاً بیدارم نکنید» عنوان نمایش تئاتری است که این روزها در سالن تئاتر شهر رشت به روی صحنه می‌رود، این نمایش در قالبی مفهومی با مضمونی ضد جنگ است که از بیستم دی‌ماه آغاز شده و تا پنجم بهمن‌ماه ادامه دارد.

نمایش «لطفا بیدارم نکنید» به نویسندگی «نسرین بابایی» و کارگردانی «یاسر میرحمیدی»  یکی از آثار برگزیده‌ چهلمین دوره‌ جشنواره‌ تئاتر فجر است.

 در همین رابطه گفتگویی با «نسرین بابایی» بازیگر و نویسنده این نمایش ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 نسرین بابایی، بازیگر و نویسنده تئاتر «لطفاً بیدارم نکنید» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به مضمون عنوان این نمایش، اظهار کرد: «لطفاً بیدارم نکنید» مصداق انسان‌هایی است که از لحاظ سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و… در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و از همگان می‌خواهند که بیدار نشوند.

 وی به زبان مشترک جهانی این نمایش اشاره کرد و گفت: این تئاتر بدون هیچ‌گونه دیالوگی به وسیله نور، آب و موسیقی پیام خویش را به مخاطب منتقل می‌کند.

 بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، تصریح کرد: دغدغه مجموعه تئاتر «لطفاً بیدارم نکنید» کودکان جنگ فارغ از هر جغرافیای این کره خاکی است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم در این راستا نقش مؤثری را داشته باشیم و دست این کودکان را بگیریم.

 بابایی ادامه داد: این نمایش در واقع تلنگری است که اگر این شرایط اسف‌بار ادامه داشته باشد به ناکجاآباد خواهیم رفت.

 وی با اشاره به رسالت هنر در تمامی ابعاد جامعه، بیان کرد: هنر در مواجهه با موضوعات مختلف به بررسی، نقد و ارائه راهکار می‌پردازد و به دنبال راه نجات و ایجاد بارقه امید است.

 این بازیگر تئاتر، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با ایجاد تلنگری در جامعه با یک نمایش مسکوت به وسیله نور، موسیقی و خلاقیتی که کارگردان و طراح صحنه اثر به کار گرفت این مفهوم را به مخاطب انتقال دهیم.

 بابایی به قالب مفهومی این نمایش اشاره و عنوان کرد: معمولاً آثار conceptual یا مفهومی، مخاطبان خاص خودش را دارد و تمام دست‌اندرکاران این نمایش از ابتدا انتظار استقبال زیادی را نداشتند؛ چون شاهد تغییر ذائقه مخاطب به واسطه برخی آثار چیپ هستیم و خوراک فرهنگی کافی برای مخاطب وجود ندارد.

 وی ضمن دعوت از تمام مردم برای دیدن این نمایش، تصریح کرد: «لطفاً بیدارم نکنید» با یک زبان مشترک جهانی این قابلیت را دارد که در هر نقطه از دنیا به نمایش گذاشته شود.

 بابایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که شاهد آرامش و صلح جهانی باشیم، همان آرامشی که برای‌مان حامل انسانیت، نور و روشنایی است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه