مدیرکل ثبت‌احوال گیلان خبر داد:

ثبت بیش از ۱۴ هزار تولد در گیلان

مدیرکل ثبت‌احوال گیلان از ثبت بیش از ۱۴ هزار و ۵۲۹ تولد در ۹ ماه گذشته در استان گیلان خبر داد و گفت: ۷۷/۷ درصد ولادت‌ها در مناطق شهری و ۲۲/۳ درصد هم در مناطق روستایی استان بوده است.

ثبت بیش از ۱۴ هزار تولد در گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» امیر حسن‌زاد امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۲۹ تولد در ۹ ماه گذشته در استان گیلان ثبت شد اظهار کرد: ابن تعداد شامل هفت هزار و ۴۶۸ مورد پسر و هفت هزار و ۶۱ تولد دختر بوده است.

وی با بیان اینکه مادران در گروه سنی ۳۴ – ۳۰ سال با چهارهزار و ۲۶۴ مورد تولد بیشترین آمار ولادت نوزادان در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: ۷۷/۷ درصد ولادت‌ها در مناطق شهری و ۲۲/۳ درصد هم در مناطق روستایی گیلان بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال گیلان میانگین سن مادران در ولادت‌های استان در ۹ ماه گذشته را ۳۰/۶ سال عنوان کرد و ادامه داد: پنج سال نخست پس از ازدواج بیشترین تولدها را به خود اختصاص داده است.

حسن‌زاد با بیان اینکه در این مدت، ۱۴ هزار و ۳۶ مورد فوتی در استان گیلان ثبت شد افزود: که از این تعداد هفت هزار و ۷۱۱ نفر مرد و ۶ هزار و ۳۲۵ نفر زن را شامل می‌شود.

وی از ثبت هشت هزار و ۷۲۵ مورد ازدواج در گیلان در هشت ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد هفت هزار و ۵۸۶ مورد در مناطق شهری و هزار و ۱۳۹ ازدواج در مناطق روستایی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال گیلان اظهار کرد: میانگین سن اولین ازدواج در استان گیلان برای آقایان ۲۸.۹ و برای خانم‌ها ۲۵.۵ سال است.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه