آخر هفته قبل گیشه هتل باز هم شلوغ بود

بر اساس آمارهای رسمی عملکرد سینماهای سراسر کشور دو روز پایانی هفته قبل حدود ۳۲۹ هزار نفر برای دیدن فیلم موردعلاقه خود بلیت تهیه کردند که بازهم گیشه هتل همچون هفته‌های قبل شلوغ بود.

آخر هفته قبل گیشه هتل باز هم شلوغ بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» بررسی آمار ثبت شده از عملکرد سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد دو روز پایانی این هفته نسبت به ۷ روز قبل مجموعاً سینماها ۱.۶۷ درصد کمتر مخاطب داشته و ۵۵۸۰ نفر کمتر سینما رفته‌اند.

 به‌این‌ترتیب آن‌طور که آمارهای سامانه سمفا نشان می‌دهد روزهای شانزدهم و هفدهم آذرماه مجموعاً ۳۳۳۸۲۱ نفر از هم‌وطنان ما برای دیدن فیلم موردعلاقه خود در ۵۸۷۲ سانس سینما رفتند که تعداد بلیت فروخته شده در این تاریخ رقمی معادل ۱۷۰ میلیارد و ۴۹ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۵۰ ریال به گیشه‌ها واریز کرد، اما پنجشنبه و جمعه گذشته سینماهای سراسر کشور برای فروش ۳۲۸۲۴۱ بلیت در ۵۸۱۳ سانس درآمدی معادل ۱۶۷ میلیارد ۵۱۰ میلیون و ۱۸۵ هزار ریال در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

 این در حالی است که منتقدان بر این باورند کاهش اندک تعداد مخاطبان سینماهای سراسر کشور مرتبط با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و بعد از پایان ایام سوگواری باتوجه‌به تنوع موجود در فهرست فیلم‌های در حال اکران دوباره سینماها به رونق گذشته خود باز خواهند گشت.

.

اخبار اکران , سینما , فیلم , فیلم‌های سینمایی ایران , سینمای ایران ,

 از سوی دیگر بیست و دوم آذرماه یک فیلم تازه به فهرست اکران با نام خورشید آن ماه افزوده شد که این فیلم نیز بر اساس آمارهای ثبت شده طی ۴۸ ساعت نخست فعالیتش توانسته تنها نظر ۲۸۷ مخاطب در ۳۰ سانس را به خود جلب کند که این تعداد مخاطب رقمی معادل ۱۲۷ میلیون و ۵۰ هزار ریال به این تازه وارد فهرست اکران دشت دادند.

 اما عملکرد انفرادی فیلم‌ها در تاریخ یاد شده نشان می‌دهد ۹۶.۵۴ درصد از کل مخاطبان برای دیدن ۱۱ فیلم صدر جدول بلیت تهیه کرده‌اند و از مجموع ۳۲۸۲۴۱ نفر کل مخاطبان دوره موردنظر تنها ۳.۴۶ درصد سهم ۱۲ فیلم باقیمانده ردیف‌های پایینی جدول پرمخاطب‌های دو روز پایانی هفته قبل شده‌اند.

 به‌این‌ترتیب هتل با سهم ۳۵.۷۱ درصدی یعنی معادل ۱۱۷۲۴۵ مخاطب برای ۱۳۹۲ سانس اکران و درآمدی معادل ۵۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۱۰ هزار ریال در رتبه نخست پرمخاطبان هفته قرار گرفته و به دنبال آن ویلای ساحلی با ۸۸۲۷۸ مخاطب معادل سهم ۲۶.۸۹ درصدی از کل مخاطبان دوره یاد شده برای ۱۱۳۱ سانس اکران و درآمدی معادل ۴۶ میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۴۳۵ هزار ریال جایگاه دوم را به نام خودکرده است.

 البته ورود و خروج ممنوع نیز با درنظرگرفتن فروش ۳۵۸۶۱ بلیت معادل ۱۰.۹۲ درصد از کل مخاطبان برای ۵۳۶ سانس اکران درآمدی معادل ۱۸ میلیارد و ۷۶۲ میلیون و ۷۳۵ هزار ریال داشت تا جایگاه سوم را به دست آورده باشد و بعد از آن هم فسیل با ۲۵۰۸۸ مخاطب که معادل ۷.۶۴ درصد از کل مخاطبان دو روز پایانی هفته گذشته است برای ۳۹۸ سانس اکران درآمدی معادل ۱۲ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال در کارنامه خود ثبت کرد تا رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد.

جایگاه پنجم هم با فروش ۱۶۱۶۸ بلیت معادل ۴.۹۲ درصد از کل مخاطبان برای ۴۷۱ سانس کران و درآمدی معادل ۶ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۸۰۵ هزار ریالی به بچه‌زرنگ رسید تا جوجه‌تیغی با سهم ۳.۷۴ درصدی معادل ۱۲۲۹۳ بلیت فروخته شده در ۳۳۵ سانس اکران درآمدی معادل ۶ میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۸۲۵ هزار ریال داشته باشد جایگاه ششم را بنام خود کرده باشد.

در همین حال مسافری از گانورا با فروش ۶۰۳۹ بلیت معادل ۱.۸۳ درصد از کل مخاطبان برای ۳۶۰ سانس اکران درآمدی معادل ۲ میلیارد و ۸۲۶ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال را در کارنامه خود ثبت کرد تا به این ترتیب جایگاه هفتم را به دست آورده باشد و هشتمین جایگاه هم به حدود ۸ صبح با فروش ۴۵۵۱ بلیت معادل ۱.۳۸ درصد از کل مخاطبان دو روز پایانی هفته گذشته برای ۱۵۷ سانس اکران و درآمد ۲ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۵۰ هزار ریالی رسید.

نارگیل پنجشنبه و جمعه هفته قبل توانست نظر ۴۴۸۲ نفر را معادل ۱.۳۶ درصد از کل مخاطبان را به خود جلب کند تا با ۱۳۴ سانس اکران و درآمد ۲ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریالی جایگاه نهم را به دست آورده باشد و دهمین جایگاه هم به گیج‌گاه با فروش ۳۸۰۲ بلیت برای ۱۸۰ سانس اکران که معادل ۱.۱۵ درصد کل مخاطبان و روز یاد شده و درآمد معادل یک میلیارد و ۹۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار ریالی رسید؛ تا به این ترتیب جایگاه یازدهم جدول پر مخاطب‌های دو روز پایانی هفته قبل به عام پسند با سهم یک درصدی از کل مخاطبان معادل ۳۲۸۴ بلیت فروخته شده برای ۱۱۲ سانس اکران و درآمد یک میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۱۵۰ هزار ریالی برسد.

اخبار اکران , سینما , فیلم , فیلم‌های سینمایی ایران , سینمای ایران ,

اما شهر هرت در تاریخ مورد نظر توانست ۲۸۴۱ بلیت برای ۵۵ سانس اکران بفروشد تا با درآمد یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریالی جایگاه دوازدهم بسنده کند و سلفی با رستم که ۲۹۱۶ مخاطب برای ۱۷۰ سانس اکران داشت با درآمد یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۶۵۰ هزار ریالی به رتبه سیزدهم جدول پرمخاطب‌های دو روز پایانی این هفته رسید.

از سوی دیگر ضد با فروش ۲۷۰۲ بلیت برای ۲۰۳ سانس اکران و درآمد یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۸۲۵ هزار ریالی به جایگاه چهاردهم بسنده کرد تا جنگل پرتقال با فروش ۱۰۶۹ بلیت برای ۲۹ سانس اکران و درآمد ۶۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریالی به جایگاه پانزدهم دستیابد و پس از آن چرا گریه نمی‌کنی با فروش ۳۹۱ بلیت برای ۴۳ سانس اکران و درآمد ۲۰۶ میلیون و ۵۵۰ هزار ریالی به رتبه شانزدهم بسنده کرد.

سرهنگ ثریا نیز دو روز پایانی هفته گذشته ۳۰۹ مخاطب برای ۲۰ سانس اکران به خود دید تا با درآمد ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریالی جایگاه شانزدهم را در اختیار گیرد و هفدهمین رتبه هم با فروش ۲۶۷ بلیت برای ۲۶ سانس و درآمد ۱۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریالی به خورشید آن ماه رسید تا اخت‌الرضا با فروش ۴۷۷ بلیت برای ۲۲ سانس و درآمد ۱۱۱ میلیون و ۲۲۵ هزار ریالی به جایگاه نوزدهم دستیابد.

اما هولیا محصول مشترک ایران و ترکیه آخر این هفته تنها ۱۵۲ مخاطب برای ۹ سانس اکران به خود دید تا با درآمد ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریالی با جایگاه بیستم دستیابد و پس از آن آهو با فروش ۹ بلیت در یک سانس و درآمد ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریالی در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت و بیست و دومین رتبه هم به زنبور کارگر با فروش ۹ بلیت در یک سانس اکران و درآمد ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال رسید تا به این ترتیب ستاره بازی محصول مشترک ایران و آمریکا با فروش تنها ۸ بلیت برای یک سانس کران و درآمد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریالی به رتبه بیست و سوم یا همان آخرین جایگاه جدول پرمخاطب‌های دو روز پایانی هفته قبل برسد.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه