معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور مطرح کرد:

ضرورت فعال‌سازی تشکل‌های مردمی در روستاها

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان است، گفت: فارغ از فعالیت‌های متمرکز شهری نیازمند فعال‌سازی تشکل‌های روستایی هستیم.

ضرورت فعال‌سازی تشکل‌های مردمی در روستاها

به گزارش هشت‌دی محسن ولیئی امروز در جمع تشکل‌های مردم‌نهاد استان گیلان که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در برابر تلاش‌های شما دغدغه‌مندان، تمام دستگاه‌های دولتی باید نقش تسهیلگری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: شما افراد پر توان و دغدغه‌مند بدون هیچ‌گونه چشمداشت و توقعی و در راستای اجرای کنشگری اجتماعی خویش در قالب گروه‌های تشکل مردمی به‌خاطر احساس دین و وظیفه بر اساس تخصص در حال خدمات‌رسانی به بخشی از جامعه هستید.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: حوزه مشارکت اجتماعی بسیار وسیع‌تر از حیطه تشکل‌های مردمی است؛ لذا این حجم از مشارکت نشان از روحیه داوطلبانه و خیرخواهانه مردم ما دارد و در این راستا تسهیل، حمایت، بسترسازی، تشویق این تشکل‌های مردم‌نهاد جز وظایف دولت است.

ضرورت فعال‌سازی تشکل‌های مردمی در روستاها

ولیئی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف شاهد افزایش آمار مشارکت هستیم که البته این آمار شامل تمام حوزه‌ها نمی‌شود؛ لذا در این راستا مرجع اصلی مرکز آمار کشور است، گفت: توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان در راستای توانمندسازی مجموعه‌های مردمی است.

این مقام مسئول بر اهمیت به‌کارگیری تخصص در این حوزه تأکید کرد و افزود: یکی از تکالیف ما در وزارت کشور هم‌افزایی با وزارت علوم در راستای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در حوزه مردم‌نهاد و مدیریت امور خیریه است که عدم ایجاد منابع مالی پایدار در این مجموعه‌ها به‌عنوان یکی از چالش‌های موجود، به علت عدم وجود افراد متخصص در این حوزه است.

وی تصریح کرد: نیازمند استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در راستای جهاد تبیین هستیم؛ لذا اردوهای راهیان پیشرفت در تبیین این فعالیت‌های مردمی راه‌اندازی شده است. این فعالیت‌ها در حوزه روستایی مغفول واقع شده است، بر این اساس فارغ از فعالیت‌های متمرکز شهری نیازمند فعال‌سازی تشکل‌های روستایی هستیم.

ولیئی با اشاره به برگزاری انتخابات تشکل‌ها اظهار کرد: این انتخابات در ۲۹ آبان سال جاری برگزار خواهد شد که فرایند ثبت‌نام آن از ۲۹ شهریور آغاز شده بود تا افراد دارای مجوز در این حوزه بتوانند حضور پیدا کنند.

نشر فرهنگ کار داوطلبانه در حوزه مسئولیت اجتماعی

وی به اهمیت انعکاس اقدامات خوب این تشکل‌ها توسط رسانه اشاره و عنوان کرد: در راستای نشر فرهنگ کار داوطلبانه در حوزه مسئولیت اجتماعی نیازمند رسانه هستیم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه در این حوزه در حال یکپارچه‌سازی مراجع صدور مجوزها است تا تمامی مراجع از طریق یک درگاه واحد اقدام نمایند، خاطرنشان کرد: ذیل شورای اجتماعی ۱۰ کارگروه در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است که ذیل این کارگروه‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از تمام طرح‌های نوآورانه استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه