فرمانده پایگاه شهدای جهاد آستارا در گفتگو با هشت‌دی مطرح کرد:

راه‌اندازی بازار هفتگی با هدف خودکفایی مردم روستا

فرمانده پایگاه بسیج شهدای جهاد آستارا راه‌اندازی بازار هفتگی روستا با هدف خودکفایی مردم را از برنامه‌های این پایگاه عنوان کرد و گفت: اعضای این پایگاه با ارتباط چهره‌به‌چهره با روستاییان در حد توان در جهت رفع معضلات مردم روستا تلاش می‌کنند و پل ارتباطی مردم با مسئولین در راستای حل مشکلاتشان هستند.

راه‌اندازی بازار هفتگی با هدف خودکفایی مردم روستا

به گزارش هشت‌دی پایگاه بسیج شهدای جهاد آستارا از پایگاه‌های برتر قرارگاه محله‌های مردم‌سالار اسلامی است.

 این پایگاه در حاشیه شهر آستارا در روستای غلام‌محله شرقی قرار دارد و توانسته با فعالیت‌های محله‌محور خود ارتباط مؤثری با مردم روستا برقرار کرده و مطالبات آنان را حل‌وفصل کند.

 در همین رابطه گفتگویی با فرمانده پایگاه بسیج شهدای جهاد آستارا ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

پیگیری مطالبات مردم روستا اولویت ما است

 رسول پورعیسی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به فعالیت‌های پایگاه شهدای جهاد شهرستان آستارا، اظهار کرد: در این پایگاه حدود ۷۲۰ نفر بسیجی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵۰۰ نفر عضویت فعال دارند و ۳۰ نفر به طور مداوم در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف پای‌کار هستند.

 وی افزود: پایگاه شهدای جهاد در حاشیه شهر آستارا در روستای غلام‌محله شرقی قرار دارد که این منطقه جز نقاط محروم شهر محسوب می‌شود و متأسفانه پس از انقلاب نیز مغفول واقع شده بود، این روستا پیش از این فاقد امکانات اولیه همچون آسفالت، عدم نام‌گذاری خیابان و کوچه‌ها و فاقد روشنایی معابر و… بود.

 فرمانده پایگاه بسیج شهدای جهاد آستارا تصریح کرد: با همکاری قرارگاه محله محور در مسجد و کمک اهالی با محوریت پایگاه توانستیم در راستای این مشکلات از مسئولین مربوطه مطالبه داشته باشیم و در نهایت مشکل آسفالت، سطل زباله و نام‌گذاری کوچه و خیابان و تا حدودی بیکاری جوانان در این روستا حل‌وفصل شود.

 پورعیسی ادامه داد: این پایگاه در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف ملی، استانی به‌صورت خودجوش پای‌کار و فعال است.

ارتباط چهره‌به‌چهره با روستاییان

 وی با اشاره به رویکرد این پایگاه در روستا، بیان کرد: اعضای این پایگاه به همراه امام‌جماعت و اعضای قرارگاه محله به‌صورت هفتگی با مردم ارتباط چهره‌به‌چهره در راستای شناسایی و مرتفع‌کردن مشکلات دارند که در حد توان در جهت رفع این مشکلات تلاش می‌کنند در غیر این صورت پل ارتباطی مردم با مسئولین در راستای حل مشکلاتشان خواهیم بود.

پرداخت و معرفی وام اشتغالزایی

 فرمانده پایگاه بسیج شهدای جهاد آستارا با اشاره به پرداخت وام‌ برای کمک به اشتغالزایی مردم، افزود: با مطرح‌کردن درخواست وام اشتغال‌زایی، توسط این پایگاه به بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان آستارا برخی اهالی روستا مشغول به کار شدند.

 پورعیسی به موارد اشتغال‌زایی در این منطقه اشاره و عنوان کرد: کشاورزی، قالیبافی، تولیدی و… از جمله عرصه‌های اشتغال‌زایی در این روستا است.

راه‌اندازی بازار هفتگی با هدف خودکفایی مردم روستا

 وی تصریح کرد: در حوزه سرزمینی این پایگاه، زمینی با زیربنای ۵ هزارمتری وجود دارد که مستعد راه‌اندازی یک بازار هفتگی برای ارائه محصولات محلی اهالی این منطقه در راستای خودکفایی است.

 فرمانده پایگاه بسیج شهدای جهاد آستارا در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری ساخت دو واحد مسکن محرومین، تهیه جهیزیه برای نوعروس، ساماندهی تالاب استیل و استقرار جوانان برای کسب‌وکار در دست اقدام است.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه