معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:

حفاظت از ۳۰۰ محصول دانش‌بنیان در برابر حملات سایبری

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام با جنگ ترکیبی با ایران مقابله می‌کنند، گفت: سال گذشته ۱۰ حمله اساسی سایبری به زیرساخت‌های کشور را متوقف کردیم و توانستیم از ۳۰۰ محصول دانش‌بنیان بومی‌سازی شده این صنعت محافظت کنیم.

حفاظت از ۳۰۰ محصول دانش‌بنیان در برابر حملات سایبری

به گزارش هشت‌دی عباس خیراتی امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ حمله اساسی سایبری به زیرساخت‌های کشور را متوقف کردیم و توانستیم از ۳۰۰ محصول دانش‌بنیان بومی‌سازی شده این صنعت محافظت کنیم، اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان ایجاد بحران در ایران و واردکردن ضربه اساسی به امنیت ملی کشور است.

وی در ادامه افزود: اهمیت کلیدواژه امنیت تا آنجاست که بدون آن اقتصاد، اشتغال پایدار و کارهای عظیم زیربنایی، علم و فرهنگ، دانش، سلامت و رفاه بی‌معنا خواهد بود. دشمن با ایران قوی مخالف است، هدف اصلی آنها در مقابل ایرانی که روحیه امیدبخش به مردم مظلوم فلسطین تزریق می‌کند، نابودی و مخدوش کردن امنیت آن است تا به استحکامات درونی آن ضربه بزند و در زندگی مردم اختلال ایجاد کند.

دشمنان انقلاب و نظام با جنگ ترکیبی با ایران مقابله می‌کنند

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام با جنگ ترکیبی با ایران مقابله می‌کنند که از منظر پدافند غیرعامل جنگ ترکیبی را از چند منظر و لایه می‌توان بررسی کرد؛ منظر نخست تهدید لایه‌های خاکستری سایبری است که در آن دشمن تلاش دارد بانفوذ در زیرساخت‌ها جای پای خود را باز کند. در لایه دوم با عملیات سایبری تلاش می‌کند خدمت‌رسانی زیرساختی را به مردم متوقف کند تا نتوانیم آن خدمت‌رسانی لازم را در شرایط مقتضی به مردم داشته باشیم و در لایه آخر زمانی که خدمت‌رسانی متوقف شد دشمن تلاش می‌کند با جنگ شناختی عملیات وسیع خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی خارج شدت دهد و ضعف‌های دولت را در ارائه خدمات به مردم بزرگ‌نمایی کند و مردم را به صحنه بیاورد.

خیراتی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما تمامی این لایه‌ها را در تهدیدهای ترکیبی دشمن مشاهده می‌کنیم که سه عنصر اصلی دولت، مردم و زیرساخت است و در تاب‌آوری ملی به‌صورت تهدید ترکیبی خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه