رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان مطرح کرد:

برگزاری رزمایش راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان گیلانی

 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان گیلانی در رزمایش راهیان پیشرفت حضور خواهند داشت، گفت: در راستای نمایش ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب، اردوی راهیان پیشرفت با بازدید از کارخانه‌ها، مراکز علمی – فناوری و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری رزمایش راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان گیلانی

به گزارش هشت‌دی حامد حبیب‌زاده در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی با اشاره به محوریت انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اصل استقلال و حفظ تمامیت ارزی کشور از اهداف اصلی انقلاب است که در طول تاریخ این دغدغه تمام لایه‌های اجتماعی را دربرگرفته است.

 وی به تعریف مفاهیم بر اساس شعائر و اصول انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از این کلیدواژه‌ها در راستای احیای مکتب اسلام، مفهوم شهادت است که سبب پویایی این مکتب است که در اسلام بالغ بر ۱۱ تعریف برای این واژه وجود دارد که حضور در مسیر علم، دفاع از جان و مال و ناموس، حب به اهل‌بیت (ع)، پاک‌دامنی انسان و… در این قالب تعریف می‌شود که رسیدن به این قله را امکان‌پذیر می‌سازد.

 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی نیز بخشی از این شجره طیبه است که تمامی برنامه‌ریزی‌ها در طول سال بر همین اصل صورت می‌گیرد؛ لذا برگزاری یادواره‌های شهدای مدرسه محور با ابتکار دانش‌آموزان در راستای بازخوانی این هویت دینی است.

یادواره استانی شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود

 حبیب‌زاده با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی، بیان کرد: یادواره استانی شهدای دانش‌آموز با محوریت شهید شاخص جمشید داداشی دانش‌آموز ۱۲ساله از روستای آل بویه بخش رانکوه املش، هفتم آبان‌ماه سال جاری در مصلای شهرستان املش برگزار می‌گردد.

 وی ادامه داد: همچنین به‌عنوان هفته دانش‌آموز با شناسایی دانش‌آموزان توانمند در حوزه تصویرسازی با سبک سیاه‌قلم، پرتره‌ای از شهدا تشکیل و رونمایی خواهد شد.

 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان گیلانی در رزمایش راهیان پیشرفت حضور خواهند داشت، گفت: در راستای نمایش ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب، اردوی راهیان پیشرفت با بازدید از کارخانه‌ها، مراکز علمی – فناوری و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

 حبیب‌زاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی، اولین لیگ بازی‌های رایانه‌ای با عنوان میدان نبرد برای دانش‌آموزان پسر مقطع دوره دوم ابتدایی تا دوره دوم متوسطه از ۸ تا ۱۸ آبان با هماهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اداره کل ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 وی گفت: در حوزه ورزش و نشاط، هر مدرسه به فراخور استعدادهای مختلف دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی، برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان از برگزاری راهپیمایی در روز سیزدهم آبان خبر داد و گفت: این راهپیمایی با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، اجرای گروه‌های سرود و برپایی غرفه‌های مختلف با
حضور دانش‌آموزان هنرمند و نقاش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار خواهد شد.

 حبیب‌زاده افزود: در نمازجمعه هفته جاری نیز شاهد حضور تشکل‌های دانش‌آموزی با قرائت بیانیه، همخوانی سرود، سخنرانی قبل از خطبه و… هم‌زمان با سراسر استان خواهیم بود.

 وی به عملکرد بسیج دانش‌آموزی در طول سال اشاره کرد و گفت: در لیگ علمی بین‌المللی پایا که در سطح کشورهای اسلامی برگزار می‌شود در سال گذشته استان گیلان حائز ۲۰ مدال طلا و رتبه دوم کشوری شده است که در این راستا در ۱۸ آبان، ۱۰ تیم پنج‌نفره در مرحله مرحلهٔ نهایی به رقابت خواهند پرداخت.

 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان بیان کرد: دغدغه‌مند کردن دانش‌آموزان نسبت به کشور، برپایی اردوهای جهادی، پویش هم‌کلاسی مهربان با محوریت تهیه ملزومات دانش‌آموزان محروم و برپایی رزمایش‌های مختلف از جمله برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در طول سال است.

 حبیب‌زاده با اشاره به طرح‌های سه‌گانه تربیتی گفت: طرح شهید عزیزاللهی در مقطع ابتدایی، شهید بهنام محمدی در مقطع متوسطه اول و شهید حسین فهمیده در مقطع متوسطه دوم در سطح مدارس با حضور مربیان تربیتی و باهدف اتصال مدرسه به مساجد در حال پیگیری است تا ضمن ظهور و بروز اجتماعی دانش‌آموزان شاهد شکل‌گیری مدرسه صالح طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال، اردوهای راهیان نور مختص مقطع متوسطه دوم دختران و پسران با اعزام به مناطق غرب و جنوب کشور برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه