رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر خبر داد:

رهاسازی یک بهله عقاب صحرایی در رودسر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر از رهاسازی یک بهله عقاب صحرایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این عقاب توسط ۲ دوستدار طبیعت به این اداره تحویل داده شده بود.

رهاسازی یک بهله عقاب صحرایی در رودسر

به گزارش هشت‌دی رحمان پورحسین در حاشیه رهاسازی بازگشت یک بهله عقاب صحرایی به دامن طبیعت در رودسر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲ تن از دوستداران طبیعت به نام‌های «امیرحسین قنبری» و «رحمان پوررضا» بعد از مشاهده پرنده شکاری مصدوم در روزهای بارانی اخیر نسبت به تیمار و غذارسانی به این پرنده مصدوم اقدام و تحویل اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر داند.
وی در ادامه افزود: پس از معاینه اولیه و اطمینان از بهبود شرایط جسمانی در طبیعت شهرستان رهاسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر با قدردانی از همیاران محیط‌زیست که بااطلاع رسانی سریع در مسیر اهداف سازمان حفاظت محیط‌زیست فعالیت می‌نمایند، گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با بهره‌گیری از روش‌های جذاب و نوین آموزش محیط زیستی به شهروندان نسبت به نحوه برخورد با حیوانات آسیب‌دیده می‌تواند باعث نجات این موجودات و تغییر نگرش مردم نسبت به محیط اطراف خود شوند.


پور حسین با بیان اینکه راه برون‌رفت از فشارهای مضاعفی که بر محیط‌زیست روا شده، جز در سایه حمایت و همراهی دوستداران طبیعت نیست، تصریح کرد: دست همه گروه‌های مردم‌نهاد و دوستداران محیط‌زیست را در جهت همراهی و حفظ نشانه‌های خداوندی در طبیعت، می‌فشارد.
عقاب صحرایی (عقاب استپی) (نام علمی: Aquila nipalensis) یک پرنده شکاری از تیرهٔ بازان است. این پرنده در ایران نیز به‌صورت مهاجر یافت می‌شود و از پرندگانِ حفاظت شده است. این پرنده ۷۵ سانتیمتر طول دارد. پرنده بالغ به رنگ قهوه‌ای تیره، با پوشش متنوع زیر بال، شبیه قسمت‌های دیگر بدن یا کم‌رنگ‌تر از آن دیده می‌شود. زیر بال یکدست و بل پرهای پروازی کم‌رنگ‌تر یا پررنگ‌تر از آن، و نوارهای تیره پهن در حاشیه انتهایی بال‌ها که حاشیه سرشانه و پیش‌بال تیره‌رنگ است دیده می‌شود.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
درود بر امیر حسین قنبری و رحمان پوررضا نجات دهندگان زیست بوم
در حاشیه