مدیرکل پست گیلان:

گیلان ظرفیت تبدیل‌شدن به مرکز تجارت الکترونیک را دارد

مدیرکل پست گیلان گفت: پست می‌تواند ظرفیت برتر استان در تجارت الکترونیک باشد، همگرایی را در استان ارتقا دهد و گیلان را به مرکز تجارت الکترونیک کشور تبدیل کند.

گیلان ظرفیت تبدیل‌شدن به مرکز تجارت الکترونیک را دارد

به گزارش هشت‌دی محمدحسین هوشنگی امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست از جابه‌جایی ۶ میلیون مرسوله پستی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۵۰۰ مرسوله شامل بسته و امانات در استان پذیرش شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ مرسوله صادر و یک میلیون و ۲۰۰ مرسوله وارد استان شده است.

وی در ادامه افزود: از این ۶ میلیون مرسوله پستی، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله را بسته امانات سوغات تشکیل می‌دهد که نشان از بالابودن ظرفیت فروشگاه‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک در استان دارد.

صعود ۲ پله‌ای پست گیلان در رده کشوری

مدیرکل پست گیلان تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال عملکرد ترافیکی در جابه‌جایی مرسولات پست استان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدیافته و گیلان دومین استان کشور به جهت برخورداری از بالاترین سطح در بسته امانات پستی است و اکنون با ۲ پله صعود از سطح هشت کشوری در رده ۶ کشوری قرار گرفته است.

گیلان ظرفیت تبدیل به مرکز تجارت الکترونیک را دارد

هوشنگی با بیان اینکه پست می‌تواند ظرفیت برتر استان در تجارت الکترونیک باشد، همگرایی را در استان ارتقا دهد و گیلان را به مرکز تجارت الکترونیک کشور تبدیل کند، ادامه داد: رویکرد تجارت الکترونیک بستر را برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از خدمات پستی فراهم می‌سازد. همچنین در دوره جدید برای تحول در اقتصاد دیجیتال، پست می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند، اما برای رسیدن به این هدف نیاز به همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های دیگر است.

این مسئول در پایان ارتقای سطح خدمات را مهم‌ترین دستاورد پست گیلان در یک سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: پست گیلان با استفاده از توان‌بخش خصوصی و با همکاری نزدیک به یک هزار مجموعه در سطح استان موفق شده است تا در کوتاه‌ترین زمان با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سطح کیفی، خدمات بهتری به مردم ارائه دهد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه