استاندار گیلان:

مهاجرت معکوس به روستاها تقویت شود

استاندار گیلان به نسبت درصد جمعیت مردم شهر و روستا اشاره کرد و گفت: ضرورت کنونی برای حفظ تولید تقویت زیرساخت‌ها و امکانات روستاها و فراهم‌کردن زمینه مهاجرت معکوس به مناطق روستایی است.

مهاجرت معکوس به روستاها تقویت شود

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز در مراسم روز ملی روستا و عشایر در روستای کُلِش طالشان بخش مرکزی شهرستان رشت با بیان اینکه دولت انقلابی سیزدهم به سرمایه‌گذاری در روستاها نگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: مدیران گیلان باید نیازهای روستاها را متناسب با مأموریت اداری و اجرایی خود اعلام کنند تا برای تأمین آنها و رفع مسائل در این مناطق اقدامات لازم صورت گیرد.

مهاجرت معکوس به روستاها تقویت شود

وی در ادامه به موضوع مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و افزود: درگذشته ۶۵ درصد جمعیت گیلان، روستایی و ۳۵ درصد شهری بود؛ اما اکنون این نسبت معکوس شده است و ضرورت کنونی برای حفظ تولید تقویت زیرساخت‌ها و امکانات روستاها و فراهم‌کردن زمینه مهاجرت معکوس به مناطق روستایی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در موضوع تغییر کاربردی و اجرای طرح هادی اولویت با روستاییان است، تصریح کرد: روستاییان در بخش‌های مختلف اعم از توسعه تولیدات کشاورزی و صنایع‌دستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عباسی ادامه داد: برای ساخت مسکن روستایی نباید سخت‌گیری شود ضمن اینکه مردم نباید گرفتار دریافت سند روستایی شوند این سند باید با سهولت در اختیار روستاییان قرار گیرد.

گیلان ظرفیت قابل‌توجهی در کشاورزی و صنایع‌دستی دارد

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و صنایع‌دستی گیلان که دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی هستند، گفت: پتانسیل‌های کشاورزی و صنایع‌دستی هر منطقه استان باید موردتوجه دست‌اندرکاران مربوطه قرار گرفته و تقویت شود. پیش‌ازاین ایجاد بازارچه‌هایی را برای فروش این محصولات به شهرداران گیلان تکلیف کرده‌ایم که باید عملکردشان را دراین‌ارتباط بیان کنند.

وی با اشاره به فروش محصولات کشاورزی اعم از برنج و سبزیجات توسط روستاییان در بازارچه‌های هفتگی عنوان کرد: اینکه یک کشاورز محصول تولیدی خود از جمله برنج را در این بازارچه‌ها به فروش برساند، ایرادی ندارد نباید دراین‌ارتباط حاشیه‌سازی شود البته برای رساندن برنج به قیمت واقعی در تلاش هستیم.

استاندار گیلان بر ضرورت توجه به مدیریت زباله در روستاها تأکید و خاطرنشان کرد: دهیاران به موضوع تفکیک زباله توجه داشته باشند، پاکیزگی روستاها و محیط‌زیست بسیار مهم است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نصرتی
جناب استاندار از خودش شروع کنه برگرده به روستاشون
در حاشیه