سرپرست راه و شهرسازی گیلان:

طرح تفصیلی شهر املش ابلاغ شد

 سرپرست راه و شهرسازی گیلان گفت: طرح تفصیلی شهر املش در کمیسیون ماده ۵ تصویب و پس از تأیید نهایی دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی به‌منظور سیر روال قانونی ابلاغ شد.

طرح تفصیلی شهر املش ابلاغ شد

به گزارش هشت‌دی محمدرضا فلاحتگر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تصویب طرح جامع شهر توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: طرح تفصیلی که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از اراضی شهری در سطوح مختلف، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری را تعیین می‌کند، تهیه و پس از تصویب به‌عنوان یک سند اجرایی در دستور کار شهرداری به‌منظور اجرا قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر املش پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و طرح در جلسات مربوطه، طی بند واحد صورت‌جلسه کمیسیون ماده ۵ به تصویب مرجع استانی رسید، افزود: این طرح به‌منظور تأیید نهایی به دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایتاً پس از تأیید، مراتب به‌منظور سیر روال به استان ابلاغ شد.

 سرپرست راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی شهری از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اسناد و دستورالعمل‌ها برای برنامه‌ریزی شهری است که در برگیرنده تمامی برنامه‌ها و مشخصات کامل اراضی و امکانات شهری و اصلی‌ترین و دقیق‌ترین مرجع به‌منظور کسب اطلاعات در خصوص اراضی شهری، نوع کاربری، میزان تراکم، ضوابط و مقررات ساخت‌وساز و… می‌باشند.

فلاحتگر ادامه داد: با تصویب طرح‌های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه‌های شهرداری در جریان اطلاعات موردنیاز خود در ارتباط با ساختمان‌های مسکونی و نیازهای شهری و خدماتی خود شامل حوزه‌های درمانی و بهداشت، پارک‌ها و فضای سبز، مدارس قرار می‌گیرند.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه