نذر ظهور؛

یک صفحه قرآن بخوانیم | صفحه ۱

امام رضا علیه‌السلام از پدرانش از رسول خدا صلی‌الله و علیه وآله نقل می‌کند: قرآن را با صوت نیکو زینت دهید، زیرا که صدای نیکو بر زیبایی قرآن می‌افزاید.

یک صفحه قرآن بخوانیم | صفحه ۱

به گزارش هشت‌دی قرآن زیبا است و هرچه به زیبایی‌اش کمک کند، بسیار پسندیده است؛ از جمله اینکه قرآن را باید با صدای رسا و صوت حسن قرائت نمود.

بر اساس نقل روایات صحیح و معتبر، پیامبر خدا (ص) برای امت اسلامی دو چیز گران‌بها و ارزشمند به‌عنوان یادگار و ودیعه تا روز قیامت گذاشتند که عبارت‌اند از: قرآن و عترت.

بدون شک این دو چیز گران‌بها، سخت موردعلاقه و محبت رسول خدا (ص) بودند و آن حضرت برای رساندن آنها به سر حد منزل، تلاش‌های فراوانی کرده و طبعاً نگران آن بودند که امت پس از او بهای لازم را به این دو ندهند و قرآن را مهجور و عترت را رها کنند. ازاین‌رو، در حال حیات خویش پیوسته از قرآن و عترت و احترام به آنها سخن گفتند. دلیل این همه اصرار، این بود که «قرآن» کتاب خدا و برنامه هدایت انسان‌ها و «عترت» نگهبان کتاب الهی و مفسر آن است.

خواندن دعا پیش از تلاوت قرآن

امام صادق (ع) قبل از قرائت قرآن، وقتی که آن را در دست می‌گرفتند، می‌فرمودند: أللّهمّ إنی أشهد أنّ هذا کتابک المنزل منْ عنْدک علی رسولک محمّد بن عبداللّه، و کلامک الناطق علی لسان نبیک، جعلْته هادیا منْک الی خلْقک و حبْلا متّصلا فیما بینک و بین عبادک. أللّهمّ إنّی نشرْت عهْدک و کتابک فاجعل نظری فیه عباده و قرائتی فیه فکرا، و فکری فیه اعْتبارا، و اجْعلْنی ممّن اتعظ ببیان مواعظک فیه و اجْتنب معاصیک، و لا تطْبعْ عنْد قرائتی علی سمْعی، و لا تجْعلْ علی بصری غشاوه، و لا تجْعلْ قرائتی قراه لا تدبّر فیها، بل اجْعلْنی أتدبّر آیاته و أحْکامه، آخذا بشرائع دینک، و لا تجْعلْ نظری فیه غفْله و لا قرائتی هذرا، إنّک أنْت الرّؤوف الرّحیم.

ترتیل صفحه اول قرآن کریم با صدای حامد ولی‌زاده به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم اسماعیل قادرپناه را می‌توانید در ادامه بشنوید؛

 

ترتیل صفحه یک قرآن کریم را از اینجا دریافت کنید.

تفسیر کامل سوره حمد از حجت‌الاسلام قرائتی را می‌توانید اینجا دریافت کنید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه