صنوبران سرخ| شهید فرهاد لاهوتی

جانش را برای عشق شیرینش داد

شهید فرهاد لاهوتی در حالی‌ که ۱۵ روز عقدکرده بود عاشقانه به دیدار معشوق شتافت تا به وحشی بافقی بفهماند، فرهادهای خمینی برای اثبات عاشقی جان شیرین خود را تقدیم می‌کنند. 

جانش را برای عشق شیرینش داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» فرهاد در شهر کومله لنگرود و در یازدهمین روز از دی‌ماه ۱۳۴۱ به دنیا آمد و بعد از اتمام تحصیلات در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان وارد دانشگاه تربیت‌معلم شد. اما در آغازین روزهای حمله صدام به نمایندگی از همه جهانخوران به ندای امام و پیشوای خود لبیک گفت و رهسپار جبهه‌های جنگ می‌شود.

شهید فرهاد (ایرج) بائوج لاهوتی با لیاقت و درایتی که از خود نشان داد، مسئولیت گردان‌های (حمزه سیدالشهدا و سلمان) از لشکر ۱۶ قدس گیلان را به او سپردند. همچنین وی در عملیات (کربلای ۲ و کربلای ۵) نیز حضوری چشمگیر داشت.

در تاریخ‌ادبیات ما آورده‌اند که وحشی بافقی یک هزار و ۷۰ بیت در رثای فرهاد و عشق زمینی‌اش به شیرین سرود و اگر او می‌شنید که فرهاد ۲۵ساله گیلانی بعد از ۱۵ روز از مراسم عقد خود برای جستجوی عشق واقعی و الهی رهسپار میادین آزمایش میزان دلدادگی و عاشقی شده بسا میلیون‌ها بیت می‌توانست بسراید. چرا که گذشتن از دنیای مادی و عشق زمین برای رسیدن به عشق معنوی و الهی کار هر بنی‌بشری نبوده و نیست و نخواهد بود.

فرهاد لاهوتی در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: آنان که با هزاران دلیل زندگی می‌کنند، نمی‌توانند به یک دلیل بمیرند و آنان که به یک دلیل زندگی می‌کنند به همان دلیل نیز می‌میرند. برای عده‌ای مرگ گلوبند زیبایی است بر گلوی دختران و برای عده‌ای خاری در گلو که هیچ‌وقت پایین نمی‌رود!

عجیب است حال انسان‌هایی که می‌دانند در پای میز محاکمه به بند کشیده شده، اما بازنشسته‌اند و دست بر روی دست گذاشته، می‌خورند و آسوده و بی‌خیال می‌خوابند. خدایا، بارالها، معبودا، ایزدا، ای یار صالحان. ای دشمن کافران که جز تو امیدم نیست. ای خالق، ای حاکم، با عدالت با من حکم مکن. زندگی آن دنیا را برایم در دوزخ مخواه.

این روح بلند که آن‌گونه باخدا نجوا داشت سرانجام در کردستان و درحالی‌که ۶ روز از شهریور ۶۶ گذشته بود به دیدار معبود بشتابد تا عشق‌بازی خدا با او را در جواب آن نجوای عاشقانه با رقم‌زدن چهار ۶ رند دنیای به یادگار بگذارد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه