نارضایتی از صدراعظم آلمان رکورد زد

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که اکثر مردم آلمان برای اولین‌بار از زمان روی کار آمدن اولاف شولتز صدراعظم این کشور در سال ۲۰۲۱، از رهبری وی ناراضی هستند.

نارضایتی از صدراعظم آلمان رکورد زد

به گزارش هشت‌دی ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان آلمانی در یک نظرسنجی که از طرف شبکه سراسری زد دی اف (ZDF) انجام شد، گفتند که از صدراعظم این کشور راضی نیستند.

 تنها ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان اظهار کردند که از کار شولتز در رأس ائتلاف سه حزبی دولت آلمان راضی هستند و ۶ درصد باقی‌مانده، بلاتکلیف بودند و به این پرسش پاسخ بله یا خیر ندادند.

 با وجود یافته‌های این نظرسنجی، شولتز پس از بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان همچنان دومین سیاستمدار محبوب در آلمان است. به نوشته رویترز، دولت شولتز که متشکل از ائتلاف سه حزب چپ میانه (SPD)، لیبرال (FDP) و سبزها است، در طول هفته گذشته در مورد تصویب یک قانون مالیاتی دوران پر تنشی را سپری کرده است.

 صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در تصویب قانونی که میلیاردها یورو تخفیف مالیاتی برای شرکت‌های آلمانی را ارائه می‌کرد، شکست خورد؛ زیرا لیزا پاوس وزیر امور خانواده در دولت ائتلافی وی که از حزب سبز به کابینه شولتز راه‌یافته است، طرح این قانون را وتو کرد.

 اقدام لحظه آخری پاوس چند هفته پس از رد درخواست رئیس بودجه دولت شولتز برای اختصاص حداقل ۷ میلیارد یورو بودجه اضافی به‌منظور کمک‌هزینه کودکان و اختصاص تنها ۲ میلیارد یورو به این امر انجام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه