رئیس اسناد و کتابخانه ملی گیلان:

شرایط نگهداری از اسناد در گیلان خوب نیست

 رئیس اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه شرایط نگهداری از اسناد در گیلان خوب نیست و نسبت به بسیاری از اسناد تولیدی خود بی‌مهر بوده‌ایم، گفت: باید مردم را نسبت به وجود این اسناد حساس کنیم تا به‌راحتی از آن نگذرند.

شرایط نگهداری از اسناد در گیلان خوب نیست

به گزارش هشت‌دی حسین بهمنش عصر دوشنبه در نشست کتاب‌خوان که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در سالن اجتماعات مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ملتی که نسبت به داشته‌های خود بی‌اعتنا باشد نسبت به آینده خود نیز بی‌مسئولیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه دول استعمارگر برای استعمار یک کشور ابتدا گذشته آن ملت را به غنیمت می‌بردند افزود: علت این بود که ارتباط ملت را با گذشته خود قطع کنند.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به اینکه استعمارگران زبان ملت‌ها را تغییر می‌دادند تصریح کرد: نقشه زبانی دنیا با دولی که آنجا را استعمار کردند مطابقت دارد.

 بهمنش با بیان اینکه میراث قابل فراموشی نیست و اگر ملتی داشته‌ها و میراث خود را فراموش کند محکوم به شکست است افزود: اینطور نیست که چشم‌پوشی از گذشته رفاه و توسعه را در پی داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه اسناد و داشته‌های مکتوب داشته‌های ما هستند ادامه داد: جوانان امروز از طریق مراجعه به اسناد تاریخی می‌توانند به هویت خود پی ببرند.

 رئیس اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه شرایط نگهداری از اسناد در گیلان خوب نیست و نسبت به بسیاری از اسناد تولیدی خود بی‌مهر بودیم گفت: باید مردم را نسبت به وجود این اسناد حساس کنیم تا به‌راحتی از آن نگذرند.

به گزارش هشت‌دی، در این مراسم از کتاب «اصول علمی روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاری سایبری» تألیف مجید محمدپور رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه