کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد:

ماندگاری هوای گرم و مرطوب در گیلان تا پایان هفته

 کارشناس هواشناسی گیلان گفت: الگوی‌های هواشناسی در استان نشانگر ماندگاری هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته جاری است.

ماندگاری هوای گرم و مرطوب در گیلان تا پایان هفته

به گزارش هشت‌دی علاءالدین حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی شرایط پایدار جوی، آسمان صاف و آفتابی تا پایان هفته در مناطق مختلف استان گیلان استقرار دارد اظهار کرد: برای شرایط جوی بعدی باید بر اساس نقشه‌های جدید گزارش داده شود.

 وی با اعلم خبر ثبت بیشترین دمای هوای گیلان طی ۲۴ ساعت گذشته با ۳۹ درجه سلسیوس در شهرستان منجیل افزود: خنک‌ترین دما نیز با ۱۴ درجه در دیلمان ثبت شده است ضمن اینکه دمای فعلی رشت مرکز استان، ۳۲ درجه بوده که در گرم‌ترین ساعات روز به ۳۶ درجه می‌رسد.

 کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه رطوبت فعلی رشت ۵۵ درصد است، اضافه کرد: زمانی که رطوبت افزایش یابد دمای احساسی نیز بیشتر می‌شود؛ ازاین‌رو در زمان حاضر باتوجه‌به دمای ۳۲ درجه رشت دمای احساسی در این شهر ۳۶ درجه سلسیوس است ضمن اینکه دیروز بیش از ۴۰ درجه هم رسیده بود.

 وی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا در استان گیلان برای روزهای آینده بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر پیش‌بینی شده که برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

 حسینی با بیان اینکه بر اساس شرایط فعلی گرمای هوا، خطر گرمازدگی وجود دارد، اضافه کرد: به شهروندان به‌ویژه سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و کودکان توصیه می‌شود که در ساعات گرم روز از استقرار و تردد در فضای باز خودداری کنند.

 کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: این شرایط جوی فرصت مناسبی برای شالی‌کاران به‌منظور برداشت برنج است تا با آسودگی برای دروی خوشه‌های طلایی برنج تا پایان هفته جاری برنامه‌ریزی داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه